Lloseta se vuelca con su párroco, Paco Carmona, tras su renuncia ante el obispo

| Lloseta |

Valorar:
preload
Vecinos de Lloseta, comentando en un bar la noticia que adelantó ayer Ultima Hora . Fotos: E.BALLESTERO

Vecinos de Lloseta, comentando en un bar la noticia que adelantó ayer Ultima Hora . Fotos: E.BALLESTERO

26-06-2014

Lloseta se vuelca con su párroco, Paco Carmona, que ha presentado su renuncia ante el obispo, Javier Salinas, por presiones de un sector ultraconservador de fieles que muchos vecinos vinculan con la sección Comunión y Liberación. El rector sigue sin confirmar la noticia y tampoco lo hace el Obispado, que ayer sí comunicó nombramientos en otras parroquias de la Part Forana.

«En 16 años que llevo como alcalde ha habido muchos párrocos y, personalmente, mi relación ha sido buena con todos ellos. Carmona no es una excepción», dijo ayer el alcalde de Lloseta, Bernat Coll, que, a falta de confirmación oficial, como el resto de vecinos, da por hecho el relevo.

La de Carmona no es la primera salida de un rector en Lloseta. Ayer eran muchos los vecinos del municipio que hablaban de otros dos sacerdotes más. «Al final nos vamos a quedar sin religiosos», decía el jubilado José Iglesias. «No hay cura que aguante, en Lloseta hay demasiada gente que quiere mandar», decía otra vecina que prefiere no revelar su nombre.

Algunos vecinos mostraron su preocupación ante el relevo en la parroquia por si este implica un giro más conservador. «Teníamos un cura abierto, moderno y ahora, dependiendo de quién entre, no sé si me dejarán bautizar a mi hija por no estar casada por la iglesia», explicaba ayer una joven llosetina .

Los vecinos destacan la apertura que supuso para la iglesia la llegada del cura en septiembre de 2012. «Si en los funerales daba las gracias por asistir a los fieles y a los que no son fieles, no hacía daño a nadie y tampoco hacía daño con sus sermones aunque a veces no fueran los típicos, pero los beatos no han parado hasta que se lo han cargado como cuando le reprocharon que nombrara la cadena Ser porque decían que es una emisora de izquierdas y todo el mundo sabe que la iglesia tiene que ser de derechas», comentaban ayer.

Tras la publicación de la noticia los vecinos temen que Lloseta se quede sin párroco. «Era de los que vivían para el pueblo, dormía en la rectoría y ahora dicen que nos mandarán a alguien de Inca a dar las misas», explican.

Carmona acostumbra a mezclarse con los vecinos y se le puede encontrar habitualmente tomando una copa con ellos o charlando animadamente como un llosetí más.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

confitet pelut
Hace más de 5 años

Heu de saber q el sr. Carmona es nomes una victima de tres persones que han ficat el nas a la parroquia sense importar-hi, perque la parroquia funcionava molt be sense ells. Paco, fas be de partir. Quan te'n vas?

Valoración:11menosmas

samba
Hace más de 5 años

Vos anim a tots als qui estau a favor d' en Carmona,q aneu a misa almanco cada diumenge,i que demaneu al bisbat que vos deixin al Carmona .A veure si ho aconseguiu!

Valoración:5menosmas

aclaració
Hace más de 5 años

Aclaració, comunió i alliberament és un grup que va introduir a Lloseta en Rafel, es creuen que ells són l'Esglèsia de Lloseta, quan més bé pareixen una secta de l'esglèsia.

Valoración:-1menosmas

resposta a sa que responia a nen mateo
Hace más de 5 años

Bé, idò deus viure a un cercle molt petit de pensament únic perquè, jo si que conec molta de gent que va a missa i el vol (i gent que tot el contrari). En Paco és un capellà com ha de ser, que visita els malalts sense problemes i no un pesetero com l'altre que ni siquiera es dignava a viure a Lloseta (que també era altres coses...). A més, em pots explicar com pot ser que hi hagi gent que no entengui que el rector dugui l'economia de l'esglèsia?

Valoración:1menosmas

sa que responia a nen mateo
Hace más de 5 años

Veig que el meu comentari ha causat furor. Pareix mentida... com vos emocionau quan qualcú diu quatre coses clares. A nes diari de Mallorca diu que 300 persones donen supert a nen paco. Voldria saber-ne els noms. A tothom que he demanat (afí o no a l'Església) m'ha donat la raó i ha agraït la seva partida. Lloseta està ple de gent falsa. Gent que venera a un capellà, però que no s'apropa a l'Església que ell predica. Bravo!! Estau fets tots uns incoherents!!!

Valoración:5menosmas

tatin
Hace más de 5 años

A veure,si durant aquests dos anys heu anat a misa a Lloseta,haureu pogut veure que cada pic hi ha menys gent que va a misa a Llosrta!!

Valoración:4menosmas

Josep Miquel
Hace más de 5 años

Nigul, ido perque resulta que, segon informa un altre diari, qui lidera el moviment en contra del rector es ni mes ni manco que la "quefa" del PP a Lloseta que, a la vegada, dirigeix el cor. Tal pareix que s'ha emprenyat perque haguin de cantar abaix, amb la resta de fidels, en llco de a dalt. Es veu que aixo de esser iguals a la resta de gent alguns peperos i peperes ho duen malament. Deu esser cosa del seu adn. El que fa mal a la parroquia, a la gent normal, i al cervellet (ben mirat melonet) d'alguns que es creven superiors son algunes actitus i al contrari ja era hora que alguns sacerdots tenguesin clar que tothom es válid, que doni la benvinguda a cristians i no cristians i que sigui una persona normal. Si a tu nigul t'agraden les coses del segle XX canvia de parroquia, alguna ni haura encara amb gent ancorada al segle XVIII

Valoración:2menosmas

nigul
Hace más de 5 años

En Carmona a fet molt de mal a la parroquia de Lloseta! Content de que pertesqui!

Valoración:-6menosmas

PEPET
Hace más de 5 años

A tots aquells que deis que , els que recolzam al capella de lloseta no trepitjam l'esglesia, vos dic que teniu tota la raó del mon. Però la teniu perque teniu una esglesia que vol esser de dretes, retrògada, politizada, etc...... Si l'esglessia fos com en Paco Carmona predica, tendriem els temples ben plens de persones de tots els colors.

Valoración:6menosmas

fiesta
Hace más de 5 años

que se vayan a Magalluf al Mallorca Rocks y que dejen al cura en paz

Valoración:0menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4