Los concertados desmienten a Educació: el 80 % de sus alumnos eligió el catalán

Las patronales acusan a la Conselleria de dar cifras irreales de elección de primera lengua

| Palma |

Valorar:
preload
Imagen de archivo de alumnos de un centro concertado.

Imagen de archivo de alumnos de un centro concertado.

10-02-2006 | M. Joy

Cerca del 80 % de los alumnos de los colegios concertados de las Islas, católicos y laicos, ha elegido el catalán como lengua de primera enseñanza. Así lo aseguraron ayer los responsables de Escola Catòlica (que aglutina a 78 centros de las Islas), la Confederación Española de Centros de Enseñanza (con 29 centros) y la Unió de Cooperatives d´Ensenyament (con 7 colegios).

Por tanto, todas estas patronales consideran irreales o manipuladas las cifras aportadas por la Conselleria d'Educació, según las cuales en los centros concertados un 40,2 % eligió catalán como lengua de primera enseñanza, y un 59,7 % optó por el castellano.

«En nuestros centros alrededor del 75 % de los alumnos eligió catalán y Escola Catòlica representa al 70 % de los centros concertados», aseguró ayer Marc González, quien consideró que la Conselleria debería dar una explicación. También la presidenta de CECE, Magdalena Mateu, y el presidente de la Unió de Cooperatives, Enric Pozo, confirmaron que un 80 % de sus familias se decantó por el catalán, por lo que ambos coincidieron en que las cifras de la Conselleria «no parecen reales».

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 7

SK
Hace más de 6 años

Païssos Catalanes?? Es que donde estamos? En Españna? Soy de Alemania y allí también tenenmos "Länder" pero somos un Estado y punto, solo hay una lengua oficial. La cuestión es que los alumnos, nuestros hijos, tengan una buena educación sin meterlos en política. En el colegio de mi hija nunca nos ofrecieron el castellano!! Lo tomas o lo dejas. Eso es democracia??

Valoración:-11menosmas

Es verdad
Hace más de 6 años

No sé que clase de persona puede votar negativo al comentario de J.S. Y sin embargo, algún ser siniestro lo había hecho.

Valoración:6menosmas

JS
Hace más de 6 años

JOSE, dius que "estamos en España". I que entens tu per Espanya? El Reino de Castilla? Si els gallecs, bascos, catalans, valencians i balears som ciutadans espanyols, doncs les seves respectives llengües i cultures també ho son, igual que la castellana. Un país multicultural es mes ric que un país monocultural. Les diversitats de llengües s'haurien de defensar com un patrimoni de tots, però la gent com tu encara anau amb la mentalitat de "la España, una, grande y libre". I els que fomentau la independència sou la gent com voltros amb aquestes actituds intolerants.

Valoración:16menosmas

Jose
Hace más de 6 años

Mienten sobre la historia, mienten sobre la lengua nos discriminan,,,, no van a mentir sobre sus estadisticas,,,,,estamos en españa y somos españoles,,, eso no nos lo quita nadie y vamos a luchar por lo nuestro

Valoración:-18menosmas

Josep Miquel
Hace más de 6 años

@miquel, amic aquí no hi ha hagut mai sentiment independentista. Tot lo mes els que com jo ens atreviem a un poc mes eram federalistes. Ara be, no importe demanis que ens uniguem per l'independencia dels PPCC, no fa punyetera falta els peperetes amb les seves mesures ho aconseguiran tot solets. Es veu que no han aprés de que rera les seves obsesions, centralitzacions i espanyolisme cutre, els independentistes de Catalunya han passat d'esser un grup significatiu pero minoritari al Parlament a esser majoria absoluta.

Valoración:13menosmas

Tartamerengue
Hace más de 6 años

Pero a esta panda lo que les interesa es forzar a los que escogieron el castellano a elegir catalán, así no habrá ruido cuando empiecen las clases y la represión que se ha dado hasta ahora pasará desapercibida.

Valoración:-12menosmas

Toni
Hace más de 6 años

Les coses són com són:

Quan sentiu que qualcú posa en dubte la unitat de la llengua, els orígens de la llengua, les possibilitats de viure en català o qualsevol altra cosa per l'estil, no entreu mai a la discussió. No se'n treu res mai. Són discussions interessades. Ben segur que vosaltres no en començau mai, de discussions d'aquestes. Per què heu de discutir de coses que ja estan ben establertes? Així, doncs, qui les inicia, aquestes discussions? Ah, és clar, les inicien aquells a qui poden fer profit. Deixau-ho córrer. És possible que qualcú us vulgui provocar directament, amb un argument d'aquests. Reaccionau-hi com si us haguessin contat un acudit. Hi podeu riure un poc, si voleu, però no hi entreu. Un sol intent d'aclariment i ja heu legitimat el paper de l'interlocutor. Fixau-vos que si l'interlocutor ja us coneix com a “catalanista” (“persona normal”, diríem nosaltres), sempre intentarà convidar-vos a discutir aquests temes quan té espectadors. Si entrau a la discussió, ell farà veure als espectadors que la situació és simètrica: que els seus arguments són tan bons com els vostres i que, al cap i a la fi, tot és qüestió d'”opinió”. Vosaltres us hi rebel·lareu i passareu per persones que no respecten l'opinió dels altres. Observau que en aquest moment tota la bel·ligerància del vostre oponent dialèctic s'ha convertit en amabilitat envers els espectadors, i que vosaltres estau enfadadíssims i us costa contenir la ràbia. El vostre oponent ha guanyat.

NO DISCUTIU MAI SOBRE LA LLENGUA

Valoración:18menosmas

Todo el que quiera otro IDIOMA
Hace más de 6 años

Todo el que quiera otro IDIOMA, que se lo pague y presuma de ello pero no marginando Alos demás.

Valoración:-9menosmas

miquel
Hace más de 6 años

Estimats de ses illes: uniu vos a nosaltres per la INDEPENDÈNCIA DELS PPCC! fora genocides.visca els Països Catalans Lliures!

Valoración:5menosmas

xxx
Hace más de 6 años

si hubiera una edicion de UH en catalan y otra en español, ¿cual se venderia mas? pues eso es lo que vale y no las manipulaciones y las presiones de los profesores progres

Valoración:-23menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 7