Ses Salines

La Festa des Cavall trae la diversión al son del 'jaleo'

| Ses Salines |

Valorar:

Centenares de personas se concentran en las inmediaciones de la plaza de Sant Bartomeu para disfrutar de este evento ecuestre.

J. Lladó
preload
Centenares de personas se concentran en las inmediaciones de la plaza de Sant Bartomeu para disfrutar de este evento ecuestre.

Centenares de personas se concentran en las inmediaciones de la plaza de Sant Bartomeu para disfrutar de este evento ecuestre.

J. Lladó

Los saliners tienen pasión por los caballos y ello bien lo demuestra la decimocuarta edición de la Festa des Cavall. Un acto que empieza a tomar cuerpo de tradición y que tiene sus raíces en los pueblos de Menorca que, siempre salvando las distancias, celebran sus 'jaleos' y caragols en las fiestas patronales de verano.

Aunque ses Salines y Menorca no tengan demasiadas cosas en común, los caballos, los saltos, las corregudes y el gin amb llimonada de ayer noche los unieron más que nunca.

Un año más, la Agrupació Cavallista de ses Salines organizó este acto, que volvió a llenar las calles más céntricas del pueblo con una multitud que cada año alcanza un nuevo récord de asistentes y participantes.

La celebración, una copia de los tradicionales jaleos de Menorca, comenzó hacia las ocho de la tarde con el replec de caixers por las diferentes casas del pueblo.

Espectáculo

Una vez que todos los caixers están concentrados se desplazan hasta la plaza de Sant Bartomeu y en la calle del Batle Andreu Burguera para empezar el espectáculo.

A la hora de cerrar esta edición, la Festa des Cavall transcurrió sin ningún tipo de incidente gracias al aumento de las medidas de seguridad que se aplican desde hace unos años.

Con todo, el evento comenzó en medio de los botes de los jinetes con los caballos. Los más atrevidos ayudan a los equinos a saltar, emulando a los jóvenes menorquines. Así, las carreras individuales y en pareja emocionaron a los presentes y la adrenalina subía cada vez con más insistencia. Hubo saltos espectaculares y algunas corregudes fueron muy aplaudidas por los amantes del mundo del caballo porque, comprensiblemente, en ses Salines no faltan. Asimismo, la fiesta estaba regada en todo momento de gin amb llimonada.

En cualquier caso, y como siempre, hubo quejas, sobre todo porque el lugar donde se desarrolla la fiesta es la parte antigua del pueblo y la zona donde se concentra la mayoría de comercios y restaurantes del pueblo.

Algunos consideran que este acto debería trasladar a otro lugar de la localidad, como la zona próxima al cementerio, para evitar molestias.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

sami
Hace más de 8 años

segons es comentaris,que vist,de enveja de menorquins amb mallorquins,yo no tinc cap enveja de ells,no molt menos,yo no cambiaria menorca per mallorca ni locu,haya claro es mes gros,tenen porto pi,corte ingles,y mes cosetas....nosaltres no copiam res de ningú tenim una gastronomia,y cultura brutal,no haya res de envejar jajajaja!!!!!!!!!

Valoración:0menosmas

menorquí
Hace más de 8 años

quina gracia que me fan es mallorquins,copiant ses festes d'es jaleo,cavalls me sembla patetic...yo crec que cada poble tindria que tenir lo seu.....pero noltrus tenim l'original jaleo y ses festes!!!!!

Valoración:0menosmas

ni idea
Hace más de 9 años

jj gracies per sa correccio ,pero lo que esta clar es que de infrestructures ja en tenim tantes que no les podem mantenir, si tu estas disposat a pagar mes impostos, no te presentis que no te votara ni sa tia rita, ves a prende banyos a ses piscines d´es pobles veinats, i els ajudes a pagar es manteniment deficitari que tenen. possiblement no he anat a escola de catala, per escriure tant be com tu , pero tots aquets que han deixat es govern ara fa poc, segur que han estudiat molt, tambe catala ,i mos han deixat un futur ben endomassat....

Valoración:-4menosmas

jj
Hace más de 9 años

ni idea, a veure si aprens a escriure bé. Es toca escriure aixi. presenta´t a ses eleccions. Si tu estàs o has estat dins s´ajuntament si que no en tens ni idea. Qui te sa coa de palla.......

Valoración:-1menosmas

juan d.
Hace más de 9 años

Jo tb me deman perque tenen que anar a copiar ses festes...pff, o és un lloc sense història o es que volien fer algo i no sabien "qué".

Valoración:5menosmas

joan
Hace más de 9 años

alguns menorquins de tant conservada que teniu l´illa encara viviu a l´edat de pedra

Valoración:-10menosmas

ni idea
Hace más de 9 años

jj presentet a se el-leccions ja. jj for alcalde

Valoración:-8menosmas

jj
Hace más de 9 años

Aquest poble nostre, els darrers 15 anys(els anys de bonança) només ha tirat els doblers en fires, grans concerts de franc que han costat un "potosí"... Al mateix temps els pobles de veinat es gastaven els doblers en infraestructures(piscines tapades, rondes, poliesportius etc), ara en infraestructures som es cul de mallorca. Això es lo que tenim....

Valoración:0menosmas

Aiii
Hace más de 9 años

Acab de llegir tots els comentaris i hi ha per riure una estona. He sentit molts de menorquins que diuen que a Mallorca tenim enveja de Menorca. Jo he estat a Menorca i, sincerament ho dic, no canvii Mallorca per Menorca per res del món (ni pels paisatges, ni per les festes, ni per la gent, ni per res).

Valoración:0menosmas

Mallorquí
Hace más de 9 años

Pel comentari anterior, jo soc mallorquí i puc assegurar que no tenc ni mica d'enveja dels menorquins. Estic orgullosíssim de ser mallorquí i d tot el que tenim a Mallorca. Me fa molta gracia que diguis q a Mallorca no tenim res! jaja Això demostra sa teva ignorància! Estaria bé que molts de menorquins sortissiu un poc de s'illa de tant en quan x donar-vos compte que fora de menorca hi ha vida!

Valoración:-3menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4