Llubí celebra 'sa festa des motoret'

| | Llubí |

Valorar:
preload

30-07-2011

Se podría catalogar de fiesta un tanto extravagante o extraña, pero la verdad es que se trata de un acontecimiento lúdico y un ejemplo de organización y diversión.

Con motivo de las fiestas de Sant Feliu de Llubí, cientos de jóvenes celebran la tradicional 'festa des motoret'. Se trata de introducir un 'mobilette' en marcha dentro de un pub (Sis Caires) totalmente abarrotado de gente. Previamente, un tambor y un fabiol se encarga de anunciar su entrada. Una vez en el interior, los vecinos y participantes de la fiesta rodean al conductor, lo voltean incluso llegando a lanzarlo desde un altillo hacia abajo, todo ello acompañado de cánticos centrados en la identidad de la mallorquinidad y cultura propia.

Los responsables de la organización son los miembros de un grupo de quintos que velan por el buen funcionamiento y protegen en todo momento la integridad física de los participantes. En la edición de este año, 'Harry' fue el responsable de conducir la moto. La única condición que debía cumplir es que antes de cada entrada tenía que tomarse un 'mesclat'. Policía Local y seguridad privada velan para que no se produzcan incidentes y la fiesta es todo un éxito.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

coramet de LLubí
Hace más de 8 años

si ve en xiguay no hi ha res a fer. en miquel escandell orvay mos va dos punts davant,pero m'apunt

Valoración:1menosmas

es tich
Hace más de 8 años

coramet, l´any que ve em de organitza es campionat de torsa tuberias de plom amb els dits naturalment em de convida en XIGUAI

Valoración:2menosmas

LS
Hace más de 8 años

Llubineeers, adelanteeee, claro que sí, soy foraster, de Jerez, pero me encanta Mallorca y sa seva gent, allí empezamos con carreras de tractores en un pueblo cerca de Jerez, todos se reían, al igual q vostra festa, pero en los últimos años, hasta Eurosport vino a retransmitirlo...ánimo llubiners!!!

Valoración:8menosmas

ai, xixo
Hace más de 8 años

idò Xixo, rei, pq un tractor no passa per es portal...

Valoración:3menosmas

Margo
Hace más de 8 años

Idò si es veritat lo que diu en Coramet de Llubí,una bona clotellada per s'escriptor d'aquesta notica, no ha encertada ni una!!

Valoración:3menosmas

toni
Hace más de 8 años

aquesta festa no té res a veure amb mallorquinitat, simplement es una festa que es fa a llubí,en aquest pub, i amb dos collons, i al qui no li agradi ja sap que pot fer, no anar-hi, jo som de palma, però conec gent de llubí que m'ha convidat a aquesta festa.

Valoración:7menosmas

coramet de LLubí
Hace más de 8 años

es periodista s'ha omplit de gloria, ja que no diu res de ver en tota sa noticia. no hi ha res de que siguin cantics per a la mallorquinitat, ja que per començar es una copia de les festes MENORQUINES , i cançó que es posa es el JALEO i quan ha acabat la primera cançó es una del grup MENORQUI "JA T'HO DIRE". I a aquest jove se li diu Harry, per unes raons que no venen a compte, pero que no tenen res a veure amb mallorquinitzacio de res, ni es estranger, ni fa mes mudat. Ni es ver ni es obligat que el caixer vagi gat , cadascu duu el grau etilic que vol,pot o ha agafat. Ni tampoc es ver que el caixer tengui obligacio de beure mesclat abans de entrar. jo com a excaixer no en vaig beure mai. Tampoc te res a veure amb l'organitzacio els quintos, nomes la colla d'amics del caixer senyor, siguin de s'edat que siguin

Valoración:15menosmas

Margalida
Hace más de 8 años

Una pregunta: En Harry aquest, es estranger o es un mallorquí que, per fer mallorquinitat, se fa anomenar així?, o tal vegada li sembla que fa mes "mono" o mes "mudat"?

Valoración:-16menosmas

estich
Hace más de 8 años

mol ben contestat coramet es qui no li gradi que no hi vagi

Valoración:8menosmas

Panesillo
Hace más de 8 años

Soc de Palma ( panesillo) y me agrada molt l'humor del pobles, anim a tots i no canvieu mai sou autentics mallorquins. Un deu per aquesta festa a lo jaleo menorquin.

Valoración:9menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4