Tal dia com avui a casa acostumaven a fer les panades. Era un dia solemne per una família catòlica tradicional que evitava obrar la carn d’anyell abans o durant el Divendres Sant. El Dissabte de Glòria era el dia assenyalat perquè havia acabat la quaresma i tot apuntava un temps nou, en consonància amb la primavera que augurava nous horitzons. Era la Pasqua i com a persones religioses que ens consideràvem vinculaven aquelles emocions amb la fe en la Resurrecció. Tot encaixava en aquella doctrina i aquell ordre mental i real que vivíem ben conformes i lligàvem el costumari cultural amb la litúrgia religiosa. A mesura que passaren els anys la fe es va anar depurant i adquirí noves tonalitats. La Pasqua marcava el sentit interpretatiu de la vida i de l’acció i apuntava el sentit de la història. Així es respirava des de l’antiguitat més llunyana en el temps fins arribar a la contemporaneïtat. I d’aquesta manera els cristians ens atrevíem a plantejar la gran notícia que ens movia a actuar en el procés de transformació de la realitat, en la construcció de la humanitat nova, entesa com a regne fonamentat sobre l’amor, la justícia, la misericòrdia i la igualtat més absoluta.
Pasqua i la revolució
09/04/23 0:29
También en Opinión
- «El menorquín es balear, el andaluz es español, pero el mallorquín no es catalán»
- El conductor que provocó el accidente mortal en la carretera de Can Picafort iba drogado y borracho
- Fallece la doctora residente en Son Espases que sufrió un accidente en moto en la UIB
- Gran presentación en sociedad del nuevo Los Rafaeles
- Tiene 24 letras, es el apellido más largo en España y sólo está en Mallorca
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.