Jaleo y 'ginets' en la Plaça Major de sa Pobla

Cerca de un millar de personas participan en el espectáculo de caballos

| sa Pobla |

Valorar:
preload
Entre otras pruebas, se hizo la corrida de sortija.

Entre otras pruebas, se hizo la corrida de sortija.

Antoni Pol
Jaleo a sa PoblaJaleo a sa PoblaJaleo a sa Pobla

Caballos, jaleo, ginets y ambiente festivo. El centro de sa Pobla parecía la velada del sábado la plaza de casi cualquier pueblo de Menorca durante sus fiestas patronales. El espectáculo de jaleo y derivados que promovieron los bares, cafeterías y restaurantes de la plaza y que contó con la colaboración del Ajuntament se saldó con un notable éxito. Cerca de un millar de personas participaron o presenciaron el show.

A las ocho de la tarde, una veintena de caballos de raza menorquina desfilaron por la calle Mercat en dirección a la plaza. La banda de música local les comandaba al ritmo de 'Paquito el chocolatero'. Al llegar a la Plaça Major, el pobler Jaume Aguiló 'Mariaina presentó el acto, la banda de música entonó lo que se interpreta en las fiestas de Sant Joan de Ciutadella y comenzó el jaleo. No hace falta decir que decenas de jóvenes se acercaron a los animales mientras que los mayores, más precavidos, lo admiraban desde cierta distancia.

Al poco de finalizar el jaleo los caballistas reprodujeron algunas de las pruebas que se hacen en los reconocidos Jocs del Pla de Ciutadella como la corrida de sortija y el córrer abraçats . El espectáculo acabó sobre las diez y media de la noche.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

ANTONIO
Hace más de 7 años

GER, deberias de informarte mejor antes de hacer comentarios tan absurdos.... la festa del cavall es una tradicion de siglos en toda la isla y cada pueblo la celebra a su manera. Lo que ocurre es que Ciudadela conserva mejor las antiguas tradiciones propias de una ciudad condal y nobleza que tenían en la edad media.

Valoración:1menosmas

r
Hace más de 7 años

Srs de UH això de "...la corrida de la sortija..." no té perdó; ames si mes endevant s'escriu correctement lo de correr abraçats. Tan dificil es dir corregura i ensortilla...Per favor!!!

Valoración:4menosmas

ger
Hace más de 7 años

No sé per què tant d'enrenou. Al cap i a la fi tots els pobles de Menorca copien a Ciutadella ja que tots i cada un d'ells fa sa mateixa festa... com si no tinguessin tradicions pròpies com passa a tots els pobles. Si Sa Pobla vol fer una festa un dia a la manera de Ciutadella idò que ho fagi, per això no deixaran de fer el seu Sant Antoni. Per cert, si qualqú de Menorca volgués fer foguerons d'aquest estil amb dimonis i foc, ningú de Mallorca diria res, ben al contrari.

Valoración:-5menosmas

Macadamio
Hace más de 7 años

Lo típico en Sa Pobla serían unas fiestas tractoriles, todo se haría sobre un tractor, y si queremos ser mas típicos se podría hacer sobre la bistia o somereta, nunca sobre caballos. A los jornaleros los vestiríamos de pajes moros y en lugar de ginet un reventat de cazalla. La espinagada sería una pizza de verdura para no complicarse... A ver que les parece a los poblers.

Valoración:0menosmas

Mustafá
Hace más de 7 años

La fiesta mas celebrada en Sa Pobla nos es Sant Antoni o Sant Joan, es el ramadán. Pronto tendrán que celebrar la fiesta de moros y cristianos porque cualquier dia echan a los poblers del pueblo.

Valoración:7menosmas

Schwanstaiger de s'Aigo
Hace más de 7 años

Ohhh gut!! Im Deutchland es gibt pamfletos con las tipichanen fiestas de Mallorca mit los Caballos con pomada. Gutten tradiciones...

Valoración:1menosmas

antonio
Hace más de 7 años

¡que poca personalidad!, para empezar... es que no teneis vuestras propias tradiciones??? esta pantomima que os habéis montado dice muy poco a vuestro favor y desmerece una arraigada tradición que, mal que os pese, es de Menorca no de Mallorca. Los menorquines estamos muy ofendidos

Valoración:6menosmas

menorqui
Hace más de 7 años

Veig que hi ha mallorquinns sensats que veuen que aso a sigut una bufonada, lo que ma fa grasia es esdesgrasiadet qes pensa que sense es mallorquins sa plasa estaria buida........demostra que no a sortit de sa montanya on viu es pagesot.....per cert es mallorquins nau a ses festes comercials de sant joan com ses moscas q ses merdes mentre hi ha molts altres pobles que tenen una festasa cadascun amb ses seves paculiaritats i sa plasa es plena!!! Babau

Valoración:4menosmas

Inquera
Hace más de 7 años

Sóc mallorquina i d'Inca. Quan vaig veure que s'organitzava aquesta festa estava ben clar que no faria gens de gràcia als menorquins i principalment als ciutadellencs. Cada festa al seu lloc o al menys no s'han d'utiltizar els mateixos noms. Quina falta de creativitat als ajuntaments que només saben copiar festes, tanmateix no serà mai el mateix. I ja que ha sortit el tema d'Inca, personalment sento vergonya d'aquesta festa de la pota del rei, no hi he anat cap vegada, només de veure que la gent porta disfresses ja se'n van totes les ganes. Per cert, les festes de Sant Joan a Ciutadella són de les millors de les Illes. I no parlo de ginets, sinó per la seva història. I ho diu una mallorquina.

Valoración:11menosmas

Pau moll
Hace más de 7 años

Quina poca educació que demostren alguns mallorquins ... que sense ells no seriem res, que ses nostres festes són un botellón, que si pregoners per aquí o pregoners per allà ... A ciutadella tenim ben clares ses nostres tradicions, no necessitem apropiar-nos de CAP història ... Ni tenim pregoners, ni cap botellon, ni ens falta gent ... Jo sempre m.havia demostrat obert amb la gent (fins i tot de ses festes que es feien a ses salines), però açò de sa Pobla passa de mida ja que s.idea inicial era que es desmanes permis des caixer senyor ... Una cosa es un jaleo com a espectacle, s.altre s.apropiacio de tradicions ... Quina vergonya.

Valoración:15menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4