Pro Camins Públics disuelve su marcha a las puertas de la finca del alcalde de Pollença

| Pollença |

Valorar:

Cerca de 200 personas participaron en en la marcha convocada por la Plataforma Pro Camins Públics.

25-11-2012 | Elena Ballestero
preload
Un excursionista abre la rejilla de Ca na Borrassa donde el Consell advierte de la presencia de ganado. A la derecha, los caballistas. Fotos: E.BALLESTERO

Un excursionista abre la rejilla de Ca na Borrassa donde el Consell advierte de la presencia de ganado. A la derecha, los caballistas. Fotos: E.BALLESTERO

26-11-2012 | Elena Ballestero

Cerca de 200 personas participaron ayer en la marcha convocada por la Plataforma Pro Camins Públics y por la Associació de Cavallistes para reivindicar la recuperación de la carretera vieja de Pollença a Lluc. La marcha se disolvió oficialmente a la altura de la finca de Can Pontico -propiedad de la familia del alcalde de Pollença, Bartomeu Cifre (PP)- donde, aunque abiertas, se mantienen las barreras y un jardín ocupa parte del viejo trazado.

En este tramo de aproximadamente 100 metros, la carretera vieja va paralela a la carretera actual y pasa sobre la misma hasta en cuatro ocasiones. La familia del alcalde ha presentado un recurso contra la delimitación del Consell y pide la desafectación.

El propio alcalde de Pollença, Bartomeu Cifre, había eliminado esta semana por orden del Consell los candados que impedían la apertura de las barreras de Can Pontico y el Consell había abierto un paso en otros puntos de la finca de Ca na Borrassa (también de su propiedad). En Ca na Borrassa el Consell cortó la rejilla y habilitó unas portezuelas para que pasen los excursionistas sin que escape el ganado.

Los cambios no han sido suficientes para la plataforma que pidió ayer in situ la dimisión del alcalde como «usurpador». «De los cinco propietarios usurpadores el Santuari de Lluc, Menut y l'Empeltada han quitado las barreras voluntariamente pero las fincas representadas por el alcalde de Pollença han continuado con la usurpación. ¿Por qué esta diferencia de trato? ¿Porque alguien es el alcalde? Consellera no haga tratos de favor», dijo Joan Crespí, portavoz de Pro Camins.

Aunque la plataforma dio por disuelta la marcha en Can Pontico muchos continuaron hasta alcanzar Lluc. A su paso encontraron solo otra barrera, la de Muntanya. Está sí tiene el visto bueno de los senderistas porque «incluye sistemas de apertura adecuados para los caballistas y ciclistas, entre otros usuarios».

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1

Llorenç
Hace más de 7 años

Amunt Pro Camins Publics, la feina es fa a les bases!!

Valoración:1menosmas

joan
Hace más de 7 años

nomes una anecdota. us en recordau quan en mates, ara ben emputat, volia fer un paking en altura a gabelli petit perque quan les fonts ufanes brotessin no hi hagues colapses. es per estar ben sonats. es dificil posar ortes al camp, paro si nhi ha shan de deixar com es troben.

Valoración:0menosmas

Ha d'estar obert.
Hace más de 7 años

a la gran argumentació dr prttoflautas només li puc dir: L’única legalitat vigent de la denominada carretera vella de Lluc a Pollença, la qual en els trams que no coincideixen també inclou el camí vell de Lluc a Pollença, es la que procedeix del Consell de Mallorca i de les publicacions del BOIB, les qual enumerem cronològicament: 1) Inici de l’expedient per a la investigació de la titularitat i, en el seu cas, la recuperació de la carratera vella de Lluc a Pollença, BOIB núm. 70 de 10-05-2007 2) Decleració de la carretera vella de Lluc a Pollença titularitat del Consell de Mallorca, BOIB núm. 187 de 18-12-2007 3) Inclusió en l’inventari de béns i drets del Consell de Mallorca de la carretera vella de Lluc a Pollença, inici de l’expedient per a la recuperació d’ofici de la possessió de la carretera vella i inici de l’expedient per a promoure la delimitació i fitació de la carretera vella, BOIB núm. 70 de 12-05-2011 4) Declaració formal de la possessió de la carretera vella de Lluc a Pollença, de recuperació d’ofici de la possessió de la carretera vella i de promoció de la delimitació i fitació de la carretera vella, BOIB núm. 76 de 29-05-2012

Valoración:1menosmas

perroflautas
Hace más de 7 años

Los mismos caretos de siempre, perroflautas sin más oficio ni beneficio que dar la brasa.

Valoración:-14menosmas

joan
Hace más de 7 años

segur que algun daquests que demanen pas lliure als camins de foravila, quan arriben al poble amb la compra que han ambossat amb bosses de plastic contaminants deixen el cotxe davant la porta de casa seva, que per cert poden viure en carrers estrets, i no de ixen passar a la resta de la poblacio, i els impedeixen fer la vida normal de cada dia. Obrint els camins de foravila als cotxes el que si es consegueix es que arribin tots els excurcionistes amb el cotxe fins a la porta de la cala o turo i contaminin, i molestin a la fauna autoctona del lloc, que es el que si passa a lestiu arreu de les cales verges de les illes, (si passa un incendi els bombers no poden passar a pagar el foc perque hi ha cotxes per tot arreu, hemeroteca)

Valoración:8menosmas

Menut
Hace más de 7 años

Totalment d'acord,sempre s'ha pogut pasar pel camí vell i mai ha hagut cap impediment, ses barres se obrien i se volvien a tancar en haver passat. Jo crec que no varen voler continuar per no trobar-se el merder a Binifaldó, que ara amb el pas lliure de cotxes aquest diumenge pareixia el parking del carrefour. Quina heu liada!

Valoración:10menosmas

amb carro
Hace más de 7 años

molta comedia fan aquestes plataformes, aquest mateix cap de semana a lluc i pel cami vell s'hi ha pujat en carro, i sense cap tipus de probelma amb les barreres, si aquestes no estan tancades amb pany obrir-les i tornar-les deixar tancades no és tan difícil.

Valoración:15menosmas

xima
Hace más de 7 años

la inseguridad juridica tambien la viven los propietarios de la serra que ven como pandillas de domingueros invaden sus terrenos a por setas, aceintunas, leña, haciendo barbacoas salvajes, dejando barreras abiertas y rejillas cortadas y sobre todo cantidad de basura. y todo eso fuera de los caminos publicos. propietarios que por cierto recogen esta basura cada fin de semana, sin esperar como los de pro camins, de que salga una fotito en los periodicos

Valoración:15menosmas

Partit Illenc de ses Illes Balears
Hace más de 7 años

Esto es una muestra mas de la inseguridad juridica que vivimos en nuestra comunidad y pais, se rien del pueblo y de lo publico, a la vista esta, asi como de sus ciudadanos de emplear a legalidad, con las nuevas tasas, la justicia, aun peor, si estaba mal, peor funcionara y muchos camparan a sus anchas gracias a los politicos y a la justicia medieval.

Valoración:4menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1