Cristòfol Soler reclama que no se toque «ni una coma» del decreto de mínimos

El ex presidente, que sigue militando en el PP, pronunció el pregón de la Festa de l'Estendard

| Inca |

Valorar:

Cristòfol Soler, ex presidente del Govern entre el 1995 y el 1996 por el Partido Popular, mantiene íntegras las convicciones ideológicas en cuanto a lengua y país que caracterizaron su mandato. Eso se deduce del discurso que pronunció el lunes en Inca con motivo de la Festa de l'Estendard, que conmemora la conquista de Mallorca por parte del Rei en Jaume.

Concretamente, el ex presidente -que sigue militando en el PP- abogó por mantener íntegramente la ley de normalización lingüística y por no cambiar «ni una coma» del decreto de mínimos (el que establece que la mitad de las asignaturas, como mínimo, deben impartirse en catalán). Cabe recordar que José Ramón Bauzá se ha mostrado partidario de modificar la ley y el decreto.

Soler repasó las políticas y actuaciones del Govern en materia de lengua durante los últimos 25 años. Si bien alabó el consenso de los diputados que aprobaron la ley de normalización, quienes «no dudaron acerca de la unidad de la lengua», afirmó que el balance «es raquítico» y que puede devenir «preocupante». «Los políticos no supimos hacer un pacto de país y garantizar una continuidad de actuación al margen de quien gobernara», lamentó Soler.

El ex presidente también arremetió contra el nacionalismo español, al que calificó de «excluyente» y acusó de negar «la pluralidad cultural y nacional del estado». «Hace de la uniformidad la única garantía de supervivencia de las instituciones estatales. Esto es curtor de mires », dijo.

Conmemoración

Soler hizo estas declaraciones ante el centenar largo de personas que asistieron a la celebración de la Festa de l'Estendart y en la que también intervinieron la concejal de Cultura de Inca, Maria Payeras, y el presidente de la Obra Cultural Balear, Jaume Mateu. El acto acabó con el canto de la Balanguera.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1

mallorquí emprenyat
Hace más de 8 años

Estic d'acord amb el comentari de gsf. Ens fa falta un partit com CDC o CiU.

Valoración:-1menosmas

joanet de l'onso
Hace más de 8 años

Tot i que mai he tengut massa simpatia per la gent de dretes, crec que és necessari treure'ns el capell davant en Tòfol Soler, per la seva coherència política i personal, i per la defensa de la nostra llengua. Basta ja d'engominats i d'ignorants amb carrera universitària. Lluitem perquè el sentit comú acabi guanyant a tots aquests oportunistes que aprofiten la por per treure'n rendiment. Bones festes

Valoración:5menosmas

Marta
Hace más de 8 años

Por algo el Soler ese ya no es nadie ¿no?

Valoración:-5menosmas

gsf
Hace más de 8 años

Creau d'una vegada un partit regionalista de centre-dreta que defensi la nostra llengua i la nostra cultura, i que representi els interessos del nostre poble. En Delgado i la seva titella el Sr. Bauza ni estimen Mallorca, ni la nostra llengua ni la nostra cultura. Els ciutadans de les illes Balears no permetrem que aprofitant una crisi econòmica s'apliqui tot un programa polític d'involucionisme autonòmic i cultural i que s'ataqui la nostra llengua i la nostra cultura, o que es trepitgi el nostre Estatut d'Autonomia. Som simpatitzant del PP i no pens votar-los. En Bauza i en Delgado representen el feixisme ultradretà, el nacionalisme espanyol reaccionari i intrasigent, que tan de mal ha fet històricament a la nostra llengua, a la nostra cultura i als interessos de les Illes Balears.

Valoración:6menosmas

Jordi S.
Hace más de 8 años

Però no tan sols el senyor Soler, la majoria de la població està a favor. El que han de fer d'una vegada aquesta gent com diu en Cescº és abandonar el PP, perquè fan una bona "putada" (perdonau per l'expressió) a Mallorca votant i ajudant a aquest partit. Gent com en Pastor, en Rotger, el senyor Torres, en Font, etc. estarien millor a un partit estil UM, que puguin excercir polítiques de dretes però sense renunciar a la llengua i a la nostra cultura. És que per moltes promeses que facin, ja veuran les votacions del ple, com si s'intenta aprovar hi haurà més de la meitat del PP que votarà en contra de l'altre meitat del PP, ja va avisar en Pastor i en Font que hauran de passar per damunt del seu cadàver per modificar cap llei en contra del català. Aquest PP s'acabrà rompent després de les eleccions perquè és el partit amb més contradiccions internes que hi ha actualment, i el seu líder ara governa tan sols pensant en Palma i Calvià i s'ha oblidat de la resta dels seus. Sincerament, gent de la part forana, partiu a UM i es veurà clarament que els partidaris mallorquinistes som la majoria. Salut i bones festes.

Valoración:4menosmas

Cescº
Hace más de 8 años

Creo sinceramente que el Sr. Soler debería militar en UM en vez de en el PP. Todavía se le recuerda en las manifestaciones en pro de la lengua catalana. No se le recuerda en ninguna manifestación en favor de que el castellano fuera lengua vehicular y del mismo rango Un nacionalista balear, no debiera estar donde está. En UM u otro partido, mejor.

Valoración:7menosmas

JOSE
Hace más de 8 años

MALDITA CALANOFOBIA,,,,,,EN MALLORCA NO HAY NI PATRIA NI BANDERA....NO SOM CATALAN SOM MALLORQI......

Valoración:-9menosmas

Miquel
Hace más de 8 años

Con el expresident Soler, se perdiò la oportunidad de un PP moderno propio del siglo XXI, pero fuè apartado por la vieja guardia corrupta recelosa de perder privilegios, y optaron por meter a la zorra en el gallinero. El resultado no podìa ser mas desastroso. Ahora quieren vendernos un Ppè màs Liht/Pijo ... pero dtràs del farmaceutico siguen estando los de siempre.

Valoración:10menosmas

Siddhartha
Hace más de 8 años

¿Porque duro tan poco tiempo de presidente?. En Inca el PP, se esta equivocando con el catalanismo del Sr. Torres continuación del Sr. Rotger y ahora convivencia con el Sr. Soler.

Valoración:-9menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1