user Toni2 | Hace más de 3 años

'Nosaltres ja tenim'; ès noltros ja tenim. 'No ens callaran'; ès no mos callaran. El mallorquí no ès dialecte, ès llengo, la llengo mallorquina. El castellà no ès 'lengua' ès 'parla', 'habla'. Parla castellana, igual que el italià.

user pamboli | Hace más de 3 años

El català, gallec i basc s'haurien d'estudiar a totes les CCAA. A la televisió pública també s'haurien de fomentar, fins a arribar a un punt on totes les identitats d'espanya estiguin al mateix nivell. Mentrestant, només puja l'independentisme perquè molta gent no es sent representada a l'estat actual.

user Occità Llemossí | Hace más de 3 años

Jo, sa MES gran impossició i MES perillosa que veig per es nostre dialecte mallorquí es s'impossició històrica catalana del dialecte Català de la llengua occitana, ni en Franco va fe tant de mal al nostre dialecte. Es nostres padrins ja no s'entenen amb es nostros néts, ja que a les escoles les ensenyen Català, un dialecte occità invessor i repressiu, diferent al nostre dialecte propi mallorquí. Volem una societat i una educació bilingüe, mallorquí i Castellà. Amb en Franco es nostres padrins si entenien els seus néts, tothom xerrava el mateig dialecte mallorquí, quina pena i quin atràs i destrucció de sa nostra cultura.

user Occità Llemossí | Hace más de 3 años

Durant 40 anys de un gran abandonament del nostre dialecte mallorquí per part del franquisme, vàrem conseguir mantenir es nostre preciós dialecte, però ara duim 40 anys MES d’intent de sustitució del nostre dialecte per un altre dialecte català del Occità, i crec que el que no va aconseguir en Franco, heu conseguiràn les noves forces d’ocupació del nacional catolicisme català invassors verds adoctrinadors venuts catalanistes corruptes dels 3% del rei Jordi I Pujol, eliminiràn es nostre precios dialecte mallorquí, que és es seu principal objectiu. Nosaltres ja tenim es nostre dialecte, i el volem mantenir, basta ja de falses històries i falsos adoctrinaments i tuteles. No ens callaràn, volem mantenir es nostre dialecte, sa nostra cultura i ses nostres costums i que siguin respectats com es que MES. Salut i força en es canut, i es que nos vulgui mal que rebenti. Visca Mallorca i es mallorquins, fora ses tuteles catalanistes, es venuts, renagats, supremecistes, i frustats tocacoions.

user CanBum | Hace más de 3 años

Ya tenemos bastantes problemas con la pandemia como para chinchar más al personal...Tiene que existir la libertad de poder elegir la lengua para expresarse, no imponer y obligar. Somos mallorquines y españoles, no catalanes...

user tomeeeeu | Hace más de 3 años

Y luego se extrañan del auge de VOX.

user @ Pepe | Hace más de 3 años

La segunda lengua más hablada del mundo?. Ja, ja........rajaja. Pásate a la sin alcohol. Anda.

user Acubator | Hace más de 3 años

Tanto aquí como en Cataluña salvo alguna excepción provocada por alguna o algún fanático no existe problema con el idioma ya que la mayoría de la gente tiene educación y si hay algún problema de entendimiento se cambia al idioma común., el conflicto lo han creado los políticos y demás chiringuitos creados “ad hoc” para conseguir cuota de poder y subvenciones varias y ahora nos vemos en esta situación, sin médicos ,profesores y demás profesionales buenos que quieran venir aquí debido a la barrera del idioma y caro nivel de vida. Yo nunca he tenido ningún problema al respecto, de hecho a mis interlocutores cuando me cambian al castellano les digo que por favor sigan en mallorquín y si no entiendo alguna cosa pues que me lo digan en castellano y no hay problema. El problema es cuando se crea este conflicto para dividir y “marcarnos “ Gracias a dios que la gente es más educada y tolerante que estos políticos expertos en crear división y conflictos.

user El-Mayurqi | Hace más de 3 años

Parece mentira que en pleno siglo en el que estamos año 2020, aun haya gente que se crea que defender un bilinguismo( Lengua Balear y Español )justo e imprescindible para que nuestros infantes no se queden atras en el conocimiento de la tercera lengua mas importante del mundo,es un ataque a la cultura y al conocimiento de la lengua propia de las islas que de hecho si estos defensores la defendieran como corresponde no lo harian escribiendo y hablando en barcelones,que es lo que se les enseña en las aulas

user Filopator | Hace más de 3 años

Estos del PP cada vez son más bisoños y más bobos. En todas la mayorías absolutas que han tenido tanto a nivel nacional como autonómico no han derogado ninguna ley de la izquierda y ahora va a recurrir. La lengua oficial de Baleares es el español (art. 3, ap. 1 de la Constitución). el catalán (idioma importado de otra comunidad) es cooficial.