user mallorquina | Hace más de 12 años

Hector, tu no vistes el partido ¿verdad? creo que debías estar pensando en l'amor de les tres taronjes...o en otro lugar, seguramente en Argentina misma mente. Todo lo cuentas al reves...menos lo del tio de Nadal, que coincido contigo. En lo demás creo que te entierras tu mismo.

user l'amo de són carabassa | Hace más de 12 años

Ver,mai és tard per aprendre si hi ha voluntat.N'hi a mi ni ha tots els de ses Illes,no ens van mostrar sa nostra llengua,estava prohibida per un règim feixista ,i ara curiosament la gent ha votat el partit que va fundar un exministre d'aquell règim.Tú series l'exemple clar de la politica d'extermini cultural que patim a ses illes(el famós bilingüisme,el dret a triar,que no és altra cosa que jo aprengui sa teua llengua, perque tú puguis seguir vivint aqui sense haver d'aprendre sa nostra).Podría dir-me qualsevol ciutadà de ses Illes que no sap escriure en castellà?Estic totalment d'acord amb l'Hector,l'espanyolisme sempre ha sigut prepotent,arrogant i mancat de cultura.Jo tampoc sóc espanyol.

user Ver | Hace más de 12 años

a l'amo de són carabassa:Mira que te digo,mejor lo dejamos porque no se escribir ni el mallorquín,ni el catalan no lo aprendí.Soy de Palma,ya lo sabes y entre tú y yo hay un abismo tan grande,que por mas que se diga,todo cae mal.Somos tan opuestos como el sol y la luna.Está ya demostrado y no hay remedio...y es que todo tan mal te parece?.Eres muy severo ,amo de són carabassa,mucho.

user . | Hace más de 12 años

Para Hector:Lo de 'chulería' y muchos insolentes...precisamente estan casi todos por España y en Mallorca hay un buen numero.

user l'amo de són carabassa | Hace más de 12 años

Ver,i tú d'on ets,i qui ets per a repartir identitats?,en tot cas no cal ser de Mallorca per a opinar,ho talvegada si?d'açò s'en diu nacionalisme excloent,Hector,l'espanyol.

user Ver | Hace más de 12 años

Que han pasado por aqui los que no son de Mallorca y curiosamente viven con 'nosotros' y tienen celos...esto está claro.Por esto votan negativamente,no dan el brazo a torcer,es una pena.

user Hector | Hace más de 12 años

He leído con gran asombro algunos comentarios de los aquí reflejados. No soy español, aunque mis abuelos (paternos y maternos) lo fueron. Veo en estos comentarios una cierta diferencia de opiniones entre mallorquines y mallorquines. Como quiera que soy argentino de nacimiento, no debo entrar en cosas familia o braguetas. Pero no me da la gana callarme sobre el menosprecio que se ha dado aquí a los argentinos, por un simple y triste partido de tenis, que a al fin y al cabo, todo se basó en un desprecio total al jugador argentino Del Potro, sin haber respetado los más mínimos principios de lo que debe ser un deporte y muy especialmente, el tenis. Para mí y sin ningún tipo de acritud, la única persona de todo el recinto que demostró seriedad, fue el tío y entrenador de Nadal, los demás, empezando por el padre de Nadal y terminando por el príncipe o su padre, fueron unos auténticos mal educados. A ese partido sólo le faltó un buen árbitro que hubiera puesto encima de la mesa el reglamento. Pero era tanta la presión desvergonzada del todo el público asistente (a excepción de uno - el tío de Nadal) que sinceramente creo, ha quedado claramente demostrado ante el mundo entero, por qué España es un país de escasa cultura, mucha chulería y muchos insolentes… con perdón.

user visca la llibertat | Hace más de 12 años

Mira L’amo de son carabassa, tu que parles tan de coeficient intel•lectual, te diré que actualment es parla de 8 tipus d’intel•ligència , una d’elles es la corporal cinestèsica que se suposa que tenen els esportistes con en Nadal, no ho dic jo llegeix en Gardner i te n’adonaràs. Nacionalisme excloent? No ho són un poc excloents tot els nacionalismes? Qualitat humana proporcionalment inversa a la seva singularitat esportiva? Autofòbia? No estima els seus orígens ni la seva llengua? Quan no s’ha cansat mai de parlar bé de la seva terra i l a seva llengua materna és el català (modalitat mallorquina) Tot això perquè penses que no té el teu mateix color polític? Fanàtic ho seràs tu.

user l'amo de son carabassa | Hace más de 12 años

NADAL,"LA PETITA HISTÒRIA D'UN RENEGAT"SENS DUBTE UN MAL EXEMPLE PER ALS NOSTRES FILLS.La història de la humanitat ens demostra a bastament que la singularitat d'un individu en alguna modalitat esportiva, com ara el futbol, el bàsquet o el tennis, no sempre es correspon amb un quocient intel·lectual equivalent. Això fa que molts esportistes d'elit acostumin a identificar la popularitat i els beneficis econòmics de què gaudeixen com a mostra del seu triomf a la vida, fins al punt de creure's tocats per una llum divina que converteix en or tot el que toquen. El problema s'agreuja quan la singularitat esportiva d'aquests individus, i ara ja parlo concretament del tennista Rafa Nadal, és inversament proporcional a la seva qualitat humana. Aleshores la deriva esdevé patetisme. I no pas perquè Rafa Nadal sigui un nacionalista espanyol -que ho és fins al moll de l'os-, sinó perquè aquest nacionalisme és excloent i prové de l'autofòbia que pateix. A Rafa Nadal li repugnen de tal manera els seus orígens, el seu país, la seva cultura i la seva llengua que s'ha fet un vestit nou per no anar per la vida despullat. I aquest vestit es diu Espanya. Espanya, naturalment, lamenta que una figureta com ell hagi nascut en una colònia i no pas a Castella o a Extremadura, però se sent alleujada quan veu que el tennista no sols professa la religió espanyolista sinó que, a més, la propaga amb el fanatisme del caragirat.

user . | Hace más de 12 años

Nunca las ideas ni la gente hacen lo que se dice 'buenas migas'.Cada uno aporta voluntariamente al foro una opinión,una critica o un decir.Si no acabada de entrar en linea,que mas dá¡.Empezemos a ser mas buenos que se acerca la Navidad y todos este año le pediremos a Papa Nöel que deje mucha ilusión y fuerza para aquellos que lo estan pasando tan mal porque no tienen ni trabajo ni dinero,ni son campeones.En la vida tan desmesurada que vivimos,los ricos como Rafa que se acuerden de los que actualmente no tienen casi nada y tienen que sobre-vivir mendigando.No hay ni trabajo ni dinero para muchas familias.