Claudio Ranieri Claudio Ranieri | Hace un año

AngelcaídoDecir que no se puede apoyar el mallorquín y el catalán al mismo tiempo es como decir que no se puede apoyar el andaluz (por ejemplo) y el castellano al mismo tiempo, es decir, una tontería!

user Lluís | Hace un año

frank morrisTotes ses denúncies que va presentar s'espanyolista Carlos Delgado (PP) contra na Margarita Nájera (PSOE) foren arxivades. Totes sense excepció! Només varen servir perque en Delgado arribàs a esser batle de Calvià desacreditant na Nájera amb mentides. Allò fou una brutorada!

user Lluís | Hace un año

AngelcaídoEs criteris que defineixen i classifiquen ses llengües són acadèmics i, per tant, no estan sotmesos a referèndum. Per tant, governi qui governi no hi haurà es referèndum que demanes. Quines són aquestes regles pròpies des mallorquí? De quins diccionaris parles? Els coneixes? Els has consultats? Què entens per una llengua "musical"? No saps de què parles! Ho dius tot a s'enrevés: no se pot defensar es mallorquí atacant es català, i no se pot defensar es català atacant es mallorquí, perque són sa mateixa llengua. Es 'Diccionario de la lengua castellana' de sa Real Academia Española, edició del 1884, ja ho tenia clar: mallorquín m. Dialecto que se habla en las islas Baleares, una de las variedades del catalán. valenciano m. Dialecto de los valencianos, una de las variedades del catalán. catalán m. Lenguaje hablado en Cataluña, del cual son variedades el valenciano y el de las islas Baleares. Ha passat un segle i mig i sa definició continua igual: es mallorquí continua essent un "dialecte" o "varietat" de sa llengua catalana. Allò que hem de fer per defensar-lo ès revertir sa castellanització franquista que encara funciona per inèrcia i cerca "destruir" es mallorquí. Es botxins des mallorquí sou es nacionalistes espanyols.

user PepBu | Hace un año

Un gran agravio comparativo. Nivelar al mismo estatus personal que si tiene el catalán del nivel exigido y el que no lo tiene. El que no lo tiene tendrá 2 años para sacarlo y el que lo tiene, no le puntúa a menos que tenga el superior. Total el que se ha esforzado a sacarlo. Ve como otro que no lo tiene le puede pasar por delante. Eso en todas las categorías administrativas.

user Lectora | Hace un año

@ Sense nom, amb una violència verbal terrible, amollant mentides a dreta i a torta, insultant com un@ descosit-da, sense dir ni una veritat, sense vergonya i sense honor. Aquest és un exemple de molta de la gent, que ve aqui a viure, perque a la seva terra s'hi està molt malament, però que enlloc d'agrair- mos- ho, no vol respectar la nostra llengua, ens falta al respecte i a canvi drl favor que rls feim, vol que els besin els peus a ells. Aquesta gentola, no se mereix altra cosa més que li mostrin el camí de l'aeroport. I son tan covards, que s'emboliquen en la bandera espanyola per atacar impunement als catalanoparlants. Covard!

Angelcaído Angelcaído | Hace un año

Claudio RanieriNo contesto a personas que INJURIAN .

Claudio Ranieri Claudio Ranieri | Hace un año

frank morrisNo, no, si el palacete era de Matas (con escobilas de WC de oro y todo) recuerda?

user frank morris | Hace un año

Aurora Picornellt'olvides de Cas Puertos, Najera. Calvia, el de Marc Pons en Menorca, palacete Armengol, caso ibiza y molts mes que es periodisme subvencionat calla

user | Hace un año

LectoraLos hay que no tienen vergüenza, o tienen muy poca. Con la parrafada que se ha marcado usted, faltas de ortografía y de vocabulario incluidas, ¿se atreve a decirle a otros que aprendan a escribir correctamente? El castellano es una de sus lenguas oficiales, le guste o no, y si no quiere gente en Mallorca que no quiera aprender el catalán, puede que encuentre a quien no quiera en España a los que no quieran respetar el castellano y, hoy por hoy, Mallorca forma parte de España. Es usted tan mezquina y xenófoba como aquellos a los que critica.

Claudio Ranieri Claudio Ranieri | Hace un año

Angelcaído"Cuando un GOBIERNO MODIFICA de forma CONSTANTE Y CONTUMAZ las LEYES" Digame 3 leyes que se hayan modificado...