sempre feliç sempre feliç | Hace un año

yo tmbDe que historia se trata, de la de los adoctrinados con falsa historia, geografía con inexistentes países y lengua inmune e infecta, según el padre Batllorí. El 12 de septiembre de 1276 Jaime II de Mallorca, juraba en la iglesia de Santa Eulalia las franquezas del reino e iniciaba su reinado como soberano independiente. Reinado entorpecido por su hermano Pedro III de Aragón que, mediante protesta secreta, no aceptaba el testamento paterno (envidia es la que siempre han tenido los catalanes). Finalmente, ante la inoperancia del papado, se ve obligado a jurar (1279) en el convento de los Predicadores de Perpiñán, tras declarar ante un notario su disconformidad alegando la "potentia armorum" de su hermano, el pacto de vasallaje. Hecho que condicionaría durante toda la existencia del reino de Mallorca las relaciones entre ambos. En 1285 desembarca en Mallorca, Alfonso primogénito del rey de Aragón, para hacerse con el Reino de Mallorca en nombre de su padre. La mayor resistencia la encuentra en el castillo de Alaró, al mando del cual se encuentran Guiem Cabrit y Guiem Bassa, fieles al legítimo rey Jaime II de Mallorca, tomado el castillo, Alfonso ordena quemar vivos en las brasas a Cabrit y Bassa, convirtiéndose en mártires y héroes de la resistencia mallorquina. Se consiguió que el Reino de Mallorca volviera a ser una entidad independiente, Privilegio de Gaeta, pero ya nada volvió a ser lo que fue. En 1450 empiezan las revueltas de los campesinos, debido a la miseria y abuso por el cobro de impuestos. Culmina cuando dos años después Alfonso V de Aragón, el Magnánimo, envía un ejército de mercenarios a la isla. Los campesinos son derrotados y los cabecillas ejecutados. La situación de miseria de los campesinos fue aún peor. La gente moría literalmente de hambre. Después de la integración de la Corona de Aragón y Castilla, tras el matrimonio de Fernando II de Aragón e Isabel I de Castilla en 1469, para formar España, Cataluña se sume en un letargo que durará casi 400 años, interrumpido brevemente por la sublevación de 1640 y la guerra de sucesión de 1711 (Decretos de Nueva Planta, por los cuales quedaron abolidas las leyes e instituciones propias del Reino de Valencia, Reino de Aragón, Reino de Mallorca y del Principado de Cataluña). A esto se llama historia, la que obliga a las revueltas de los campesinos debido a la miseria y abuso por el cobro de impuestos. Gracias Reyes Católicos. Gracias Decreto de Nueva Planta.

user yo tmb | Hace un año

OccitàEl catalanisme no existía a l'època. El motiu fou que Jaume II no volia pagar el tribut requerit a la corona. Per això he esmenat la guerra fratricida. Veu? Els autèntics mallorquins coneixem la nostra història i no la montam a conveniència segons criteris actuals i espanyolistes. I me pareix genial que siguin vostès espanyolistes i amants dels borbons, el que no m'agrada és el despreci per els mallorquins en la seva selecció i el despreci a la història.

user Occità | Hace un año

Jo i els autèntics mallorquins no venuts a altres regions, aquest any hem celebrat els 750 anys de sa creació del regne de Mallorca ( 1272-2022 ), any de sa nostra autèntica independència dels nostres colonitzadors i opressors catalans. Els autèntics mallorquins tenim es nostre propi día de l’independència, el 12 de septembre de 1.272, quan es nostre rei de Mallorca Jaume II va firmar sa carta de ses Franqueses escrita amb llengua occitana, per sa cual es constituia es reine de Mallorca, segons es testament del conqueridor Jaume I, però els seus hereus fexistes i bèsties tarades catalanistes mai aceptaren sa nostra independènica que ells ara tant reclamen i mai volgueren per Mallorca, i no aturaren de oprimirnos fins destruir sa nostra petita gran nació. Ells mai han pogut ni podràn celebrar el seu dia de l'independència, pobres criatures frustrades. Vergonya cavallers, vergonya.

user Puylurans | Hace un año

MonchoTapones para los oídos y ya está.

user Puylurans | Hace un año

CatalansGoHomeSólo con mirar la bandera y su comentario......

Mallorquí i espanyol! CatalansGoHome | Hace un año

El estandarte, sea cual sea su version, tiene el origen en 1150 en los sellos del principe de Aragon y conde de Barcelona. Siempre que se habla de la cultura catalana se habla de la aragonesa, que era el REINO al que SIEMPRE ha pertenecido. El resto es invención como Disneylandia. Mallorca ha tenido mas cultura y carácter propio que Catalunya, lo que hemos sido mas pobres. Y hoy 4 vendidos nos quieren vender a los catalanes …

user yo tmb | Hace un año

IdòSobre l'antiguitat dels bous con a tals podria discutir, pero el que em crida l'atenció és el fet de que comparau celebrar una festa nostra, de la nostra cultura amb celebrar una festa que no es nostre ni de la nostra cultura. I Comparau les morts en una guerra amb torturar un animal innocent, Curiós. I si, en la guerra hi ha morts, en totes, no només en les nostres, i això no canvia q siguin fets i que es celebrin. Fins i tot les festes espanyoles basades en derrotes, tenen morts, aquest argument disney es infantil i no te cap sentit. Només a la tele actual hi ha milions de trets, es guanya pero no mor ningú per no ferir sensibilitats. Només en la tele d'avui els herois no maten, ridícul i infantil, insisteixo.

user yo tmb | Hace un año

Es normal q els forasters o els seus hereus no entenguin la festa de l'Estendard, penseu que fa referència a un episodi de la història que ells neguen. Aprofitaré per respondre als q demanen pq els republicans commemoren un rey. Es diu història. El que es celebra es un fet històric. I després hi ha un altre lector q es posa en modo progre, uuuh va haber una matança, si senyor, es història, era com passaven les coses. Ara ves a nord-america i dilis q no celebrin el dia de la independencia pq es una massacre de forasters. Segur que te demanen perdó. I per acabat el meu predilecte, l'Entes que intenta com sempre senyalar que el fet històric es un conte de fades per la semàntica actual, molt vist senyor, lo que no es pot fer és negar un fet mentres es defensa un fet mentres es condemna un fet. Triï una. Pq les mitges tintes espanyoles no tenen sentit aquí. A una cosa siset, com sempre valoro el seu optimista, pero el moviment il·lustrat, per desgràcia no va arribar a Espanya jajaja per això anam 200 anys per darrere Europa en mentalitat.

user guillem | Hace un año

Benvolgut senyor Realitat, per ventura vostè que sembla molt entès, sabrà dir-nos la data exacte de quan es va incorporar la bandera del regne d'Espanya a la celebració civil més antiga d'Europa ?

user Lectora | Hace un año

La Festa de l'Estendard és la festa medieval més antiga d'Europa. I al que no li agradi que s'aguanti. Perque per molt que ho negui i que renegui, tanmateix no ho podrà canviar.