user Jo som mallorqui mallorqui mallorqui | Hace un año

Gràcies DAZN per aquest gest. Escoltaré el Partits del Mallorca amb msa meva llengua Estava cansat de forasters que no saben pronunciar noms con Sergi Enrich Mateu Alemany. Es vergonyos. Ja hi tornan ser amb si es Català si es mallorqui si es Eivissenc o si es menorqui o valencià. Ja feis rialles. Mentres la poguem entredre amb sa nostra llengua i no en castellà ja mos va bé. Quina guerra que tenim sempre. Això lo que fa es fer mal a sa nostra llengua amb sa guerra que teniu amb es catalans

user PepitoGrillo | Hace un año

MALLORQUÍ no es català. Mallorquí no es catalá de Mallorca . Mallorquí IDIOMA 350 anys de gramáticas Català DIALECTE gramática de 100 anys copia de sa mallorquina.

Siurellet Siurellet | Hace un año

afbEn Mallorca "trabajar" no se dice ni trebaiar ni treballar, que es catalán y solo lo dicen el 13%, los que son catalanistas, mayoritariamente los que somos isleños decimo "fé feyna" y repito ¡¡Somos la inmensa mayoría!! que el catalan a sas islas es una lengua "IMPUESTA". Saludos

user afb | Hace un año

Lo que veig es que es catalans i catalanistes no volen sebre res des centralisme espanyol i critiquen que no se reconeixi sa pluralitat de l'Estat Espanyol però si que volen es centralisme per allò que implica a sa llengo i no reconeixen sa pluralitat valenciana i balear.

user afb | Hace un año

MargaretheA Argentina diuen que xerren espanyol. Cap problema però que no els diguin que han de parlar es castellà estandard, culte o lo que li vulguin dir, an es noticiaris i en públic, com parlen es "gayegos" (que es així com anomenen an es espanyols). Ells diven "agarrar un cuchillo" enlloc de "coger un cuchillo". "Coger" a Argentina es fer s'acte sexual. Jo estic conforme en que haguem d'escriure treballar però a Mallorca se diu trebaiar. Si IB3 és balear, que s'adapti a ses modalitat insulars. Una persona de Canàries escriurà "canción" però dirà "cansión", no voldrà pronunciar-ho com es "godos de Madrid".

MarBosch MarBosch | Hace un año

cabrianesTens tota la raó quan precisament hauríem de pensar millor d'ells. Només un exemple: desdicau-vos a mirar els espais de predicció meteoroòliga de les cadenes catellanes i a TOTES podeu comprovar que habitualment son el cul del/la presentador, perquè per aquesta part del cos quedam tapats a la pantalla, per contra mirau TV3 i SEMPRE inclouen el PAís Valencià i les Illes Balears en les seves informacions i prediccions. Llavors en tiren pestes el catalanofòbics...

user Yomismo | Hace un año

Margarethe"junto con la Castellana, el carácter de idioma oficial. 2. Todos tienen el derecho (nada deice de obligación) de conocerla y utilizarla, y NADIE PODRA SER DISCRIMINADO POR RAZON DE IDIOMA" Tomen nota señor@s defensores del catalán.

Koreano Koreano | Hace un año

Claudio RanieriT'ho escriure amb castellà...Más que nada porqué se trata de dar por culo a todo catalanista que se cree el amo del mundo cuando en realidad cada vez son mas insignificantes aquí, en Valencia e incluso en Cataluña.

Joanot Joanot | Hace un año

en la gaceta de Madrid núm 331 de 27 de noviembre de 1926, pagina 1107, aparece un Real decreto en el que se establece que la real Academia Española tendra 42 academicos con ocho de los cuales deberan haberse distinguido en el conocimiento de las lenguas distintas de la castellana, distribuyendose de este modo: Dos para el catalan, uno para el valenciano, uno para el mallorquin, dos para el gallego y dos para el vascuence. continua... Entonces de donde se saco el catalan como lengua de Mallorca en el estatuto??

user Mallorqui_de_Mallorca | Hace un año

Quina gràcia me fan els que "defienden el mallorquín"... En fin...