Carles Grimalt explicà els avantatges de tenir aquesta nova aplicació per millorar l’atenció als veïns.

TW

El nou servei d’atenció ciutadana a través de WhatsApp, posat en marxa per l’Ajuntament de Manacor, ha tingut una excel·lent acollida. La nova aplicació funciona amb el número 674 03 59 21 i permet la interacció amb la ciutadania. Es fa a través de un sistema de xatbot amb un ordinador semiautomàtic que interactúa amb els usuaris. Als pocs dies d’entrar en funcionament ja es varen registrar gairebé 400 usuaris i al voltant de 800 conversacions, a més de les sol·licituds d’informacions o consultes en els diferents apartats.

El regidor de Comunicacions, Carles Grimalt, valorà de manera molt positiva aquest nou servei. «Esteim molt satisfets. El més important a destacar d’aquesta plataforma és que desapareix l’anonimat. La gent sap que està identificada, i per això la manera d’interactuar és diferent». El regidor va voler demanar als ciutadans que «prestin atenció a les demandes efectuades i que es tingui en compte que el sistema és semiautomàtic i que per tant no hi ha pendent una persona les 24 hores del dia».

Una vegada que els ciutadans tinguin registrat el WhatsApp podrà interactuar. El servei ofereix un menú amb diversos apartats: informació municipal, preguntes al batle, comunicació d’incidències i la bústia de la ciutadania. També hi ha un apartat d’informació sobre la pandèmia.

El responsable de Comunicacions de l’Ajuntament va argumentar que «és un servei molt bo i una manera d’evitar als ciutadans els desplaçaments a les administracions». En l’apartat d’incidències el sistema permet indicar la direcció, enviar fotografia i geolocalització.

«Els veïns comuniquen a través d’aquesta aplicació renous o incidències de brutícia. Les notificacions arriben al departament corresponent perquè siguin tramitades amb la qual cosa el procés és molt més àgil».

Grimalt va destacar que «de cara a el futur la idea és poder ampliar seccions. És una plataforma que s’adapta a les necessitats del dia a dia».