Salut revisará la normativa que le «obligó» a ceder un local a una entidad ‘gonella’

| Palma |

Valorar:
preload
La placa de la ‘Acadèmi de sa Llengo Baléà’ en el casal.

La placa de la ‘Acadèmi de sa Llengo Baléà’ en el casal.

21-03-2019

La Conselleria de Salut revisará el reglamento de uso del Casal Ernest Lluch para evitar ceder nuevamente un local a la entidad gonellaAcadèmi de sa Llengo Baléà’. El BOIB del jueves publicaba una resolución que prorrogaba por un período de cuatro años la cesión de un despacho de seis metros cuadrados, gratis, a la entidad mencionada, que promueve el segregacionismo lingüístico. Este ‘regalo’ no ha caído nada bien en Més per Mallorca, partido que forma parte del Govern y que ha admitido su malestar sobre la resolución.

En este sentido, fuentes de la formación ecosoberanista informaron que el reglamento del Casal Ernest Lluch se cambiará a fin de que las cesiones de uso de los locales se tramite «con criterios de valoración del interés general, cultural y social de las entidades solicitantes» avalados por informes de las consellerias competentes en la materia de la entidad». El Ajuntament de Palma, titular del Casal, también hará un informe. Asimismo, tendrán en cuenta a las entidades en lista de espera.

Desde la Conselleria de Salut confirmaron esta modificación del reglamento e indicaron que cedieron el local porque la normativa les «obligaba». Actualmente, el reglamento dice que estos locales se cederán «a entidades sin ánimo de lucro cuyos fines, de acuerdo a sus estatutos, sean sociales o culturales».

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

tofolino
Hace 29 días

Hauria de ser delicte fomentar idees científiques falses. És com si jo fes una entitat per fomentar que la terra és plana i l'administració me la subvenciona. Quan hi ha consens científic sobre un tema, aquest s'hauria de respectar i no defensar-ho per interessos ideològics

Valoración:-7menosmas

joanet
Hace 29 días

Si es Mallorqui no fos un problema per els catalans.. ja que noltros hem tingut que renunciar al mallorqui escrit, per que diuen que no existeix (malgrat de les rondalles mallorquines) al menos haurien pogut mantenir un horeta a la setmana de “expresión Oral Mallorquina” per no perdre ses Nostres costums y expresións mallorquines ni s’article salat….. sino ho fan es perque el seu interes es fer desapareixe sa nostra llengua… tenin professors catalans que treuen plaça a la nostre illa y no tenen ningu coneixement de sa nostra llengua, ni les nostres costums, ni accent……. Aixo tampoc es normal……. Pd. Les rondallas tambe las han traduit al catala…i las están fent desapareixe…..aixo es molt fort, esper que els d’aquí mentenguin…. Au deu meu que deu mos do…

per que me censuran sempre aquesta opinio?

Valoración:10menosmas

Supernabo
Hace 29 días

La mamporreria política se infiltra por cualquier resquicio . Sea económico o cultural . Viva Mallorca y el Mallorquin de toda la vida

Valoración:23menosmas

Polîlíglota
Hace 30 días

Espero que el mallorquín se separe del catalán. Y el ibicenco y el menorquín, del mallorquín. Juntto con el valenciano que es otra lengua. Asi en el CV podré poner que hablo y entiendo un huevo de idiomas!!

Valoración:6menosmas

Yo soy gonella o sea hablo el mallorquin
Hace 30 días

Y con mucho orgullo hablo y escribo mallorquin

Valoración:25menosmas

Juanito
Hace 30 días

Si no eres catalsnista no eres una entidad cultural. Te persiguen, coartan y critican. Me suena a dictadura de izquierda radical. Si fuesen maulets de esos o de los que estan contra el turismo les pondrian dos despachos y les darian subvenciones. O si fuesen desenterradores de huesos mam , o grupos de autimarginados, o asocion de ocupas. Vaya tela de gente mala que encima segregadores y malas personas cin acceso a recursos economicos e inmobiliarios.

Valoración:32menosmas

pep
Hace 30 días

El català, no és cap problema, per molt que s'hi esforcin, ...els problemes son no arribar a final de mes o no tenir una bona sanitat o educació o que no se miri per la gent més desafavorida...

Valoración:14menosmas

@Gurú
Hace 30 días

@Gurú: claro, la misma gente que sabe y ha estudiado, que habl de corona catalana y asegura que Cervantes, Santa Teresa y El Cid Campeador eran catalanes. No sea ridículo, por favor.

Valoración:28menosmas

costelladevadella
Hace 30 días

S`ha de dir que es Catalanistas Mallorquins (renegats) treuan sabonerata per sa boca. Es per això que hem d'estar ben contents es qui defensam ses nostres tradicions, cultura i Llengo pròpia Balear.

Visca es Balear d'en Ramon Llull i Mossèn Alcover

Fora es Barceloní inventat d'en Fabra i acòlits (Català impossat)

Valoración:39menosmas

Vergonya!
Hace 30 días

Si resulta que la Llei de Normalització Lingüística, per aquests de per aquí és l'aberració, i que inventar se un idioma i una Història, per substituir les autèntiques és estar en el bon camí, no és rar que s'aprofiti aquest espai per fer propaganda d'un.partit ultra d'. El que no és de rebut,,és que la Junta Electoral no ho prohibesqui, ni que cap dels bons mallorquins els denunciem, com fan ells continuament.

Valoración:-24menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4