Humanitat i voluntat política

| Palma, Mallorca |

Valorar:

Fugir d'un conflicte armat, de la persecució sociopolítica, de la fam, no es pot criminalitzar. Les polítiques basades en expulsions i tancament de fronteres no aturaran la immigració; l'únic que faciliten és posar en perill els qui escapen de situacions en les quals cap de nosaltres hi voldria estar. Abordar aquesta situació té dues vessants: una humanitària i l'altra política.

La humanitària. Les persones que arriben a les nostres fronteres han de ser tractades com a tals, com a persones úniques i singulars que tenen drets humans bàsics i, si la seva vida està en perill, com és el cas dels nàufrags, s'han d'aplicar els mecanismes necessaris per protegir i salvar la vida.

La política. No hi ha solucions ni fàcils, ni a curt termini. Si el capitalisme industrial va generar diferències socials que es varen compensar amb polítiques públiques, l'actual capitalisme globalitzat ha generat desequilibris territorials i conflictes bèl·lics (la guerra d'Iraq n'és un exemple). Part del nivell de vida dels qui vivim en els països desenvolupats es basa en què hi hagi països en greus desigualtats i conflictes, origen de la immigració. Si es vol reduir, hi ha d'haver un clar compromís internacional de millorar les condicions de vida d'aquests països, amb inversions a llarg termini i amb polítiques de col·laboració per a la convivència. La capacitat d'Europa de posar-se d'acord ha quedat demostrada en diverses ocasions, per exemple, l'any 2009, quan en poc temps, es va acordar rescatar a la banca de milers de milions d'euros.

Si hi ha voluntat política, pot haver-hi solucions, complexes i a llarg termini, però viables.

Fina Santiago, Consellera de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4

...
Hace más de 2 años

Me encanta ver como pedís que se preocupen por los de aquí cuando vosotros no lo hacéis. Cuantos de los que pedís ayuda para los nuestros no giráis la cara cuando os piden por la calle? O pedís el DNi antes para saber la nacionalidad y así poder decidir si merecen o no vuestra ayuda? Es vergonzoso lo que comentáis por aquí, no es ser buenista, de izquierdas o salir en la tele, ES SER SOLIDARIO! Ojalá no nos veamos en las mismas porqué os acordaréis de la basura que os sale de la cabeza estos días.

Valoración:-2menosmas

Indignado
Hace más de 2 años

En la web de la Conselleria no sale su declaración de patrimonio. Porque ? Que esconde ? Y el de su “marido” ?

Valoración:2menosmas

pere
Hace más de 2 años

Sra. Fian Santiago, ¿per qué no se preocupa de sa pobra gent que ara mateix dorm al carrer i demana llimosna davant Sant Miquel? D'aquests no se´n preocupa i en canvi mos vol dur tota África a aumentar ses llistes de sa Seguretat Social.

Valoración:2menosmas

De cada día más pobres
Hace más de 2 años

Nofret Nofret y con los nuestros, y con la desnutrición infantil que en pleno s.XXI aún persiste, y con las jubilaciones y jubilados y,.... Menos Moralinas que de cada día vamos vinos peor, más pobres y más delincuentes fuera y dentro de la cárcel q mantenemos nosotros

Valoración:3menosmas

Merian
Hace más de 2 años

Esta buena sra de humanidad tiene lo q yo de monja.A ella solo le preocupa salir en la prensa y hacerse fotos .Soy una persona q la conoce bien ya q hace un tiempo se le pidio ayuda para unos trabajadores de un turno de noche de residencia de discapacitados y la denego.Pero ahora con toda esta gente q esta viniendo de fuera se lo da todo... verguenza sra Fina Santiago

Valoración:19menosmas

exemple
Hace más de 2 años

Lo que hauries de fer es dur-los tots a ca teva. Molt de pregonar però no a n'hi cap de tots aquests que sigui un exemple i prediqui amb el que diu. Ells viuen a bones cases amb un bon sou i que paga, reb i surt perjudicat amb les seves decisions son els ciutadans de clase Baixa-mitja que són discriminats i exclosos de per tot per culpa d'aquesta gent. TOTS A CA VOSTRA I ELS PAGAU TOT AMB ELS VOSTROS SOUS

Valoración:19menosmas

Nadie os quiere y nadie os quiere
Hace más de 2 años

Perfiles bajisimos de bedeles, criados y vendidos sin moral ni competencia alguna. Presuntuosos y ridiculos en su postureo de señoritingas tontas seguidoras de curillas de tres al cuarto.

Valoración:4menosmas

J.B.V.
Hace más de 2 años

Solo África tiene más de mil mill. de habitantes Srª Fina Santiago, sin contar los de los países con conflictos y, muchísimos más...Solo que vinieran el 0´1%...¿Donde los metemos?...¡Dios mío!... que sibaritas de lo imposible es Vd. señora F.S....Dan pena? y claro que dan pena, y Vd. también que me da pena, o más bien dicho, MIEDO.

Valoración:13menosmas

nofret
Hace más de 2 años

El que diu aquesta dona, son veritats com un temple. Veig molt de racisme, insolidaritat i odi en els comentaris, però ningú diu que hauriem de fer amb els milers de persones que desesperades agafen barques per fugir de la mort i arrisquen la vida per arribar a una terra a on es respecti el seu dret a la vida.

Valoración:-16menosmas

arruix
Hace más de 2 años

Tampoco dice ni "mu" de los más de dos millones de venezolanos que han emigrado a Colombia. Cansados. Enfermos, sin medicamentos. Sin agua y sin pan. Tampoco hablas de la Nicaragua de un tal Ortega. Pero según he leído más abajo, vives muy bien por Santa Catalina. Vete, ya tal como prometiste hace mil años. Pura demagogia. Sobráis. Nunca habéis aportado nada a la economía real. Bla, bla, bla. Puro cuento. ¿Cuántos acoges en tu casa?.

Valoración:19menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 4