Trabajadores del Ibanat denuncian subidas de sueldo selectivas

| | Palma |

Valorar:
preload
Imagen de un grupo de trabajadores del Ibanat perteneciente al colectivo llamado de ‘incendios’.

Imagen de un grupo de trabajadores del Ibanat perteneciente al colectivo llamado de ‘incendios’.

23-07-2011 | Laura Pons Bedoya

Un centenar de trabajadores del Institut Balear de Natura (Ibanat) denuncia una subida de sueldos selectiva y discriminatoria en el seno de la empresa por cuestiones «políticas». Se trata de los empleados de los departamentos administrativos (además de guías, vigilantes y técnicos de mantenimiento), quienes aseguran que el nuevo convenio colectivo contemplaba la equiparación de los sueldos el Ibanat con los del personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) sólo se ha aplicado a los trabajadores del área denominada de «incendios».

Los trabajadores denunciantes, que representan aproximadamente el 25 por ciento del personal total del Ibanat, apuntan en el escrito de conciliación presentado ante el Tribunal de Arbitraje y Mediación de las Illes Balears (Tamib) que el argumento esgrimido por la presidencia del instituto a la hora de justificar a la aplicación selectiva del nuevo convenio obedece al hecho de que el trabajo del colectivo de «incendios» está dotado de una «excepcionalidad y singularidad justificativa de una mayor retribución». Sin embargo, este centenar de trabajadores ‘discriminados’ asegura que las verdaderas razones tienen que ver con «objetivo político de paralizar, o cuando menos minimizar, a falta de poco tiempo para las elecciones, las movilizaciones de la mayoría de la parte social de la empresa».

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Voluntari
Hace más de 4 años

Gràcies bomber forestal. Ara ja sé perque no em criden mai. Em pensava que vosaltres feieu la selecció amb els tècnics de la conselleria. Mala idea aquesta de deixar al SOIB faci la selecció!! Si no ets excluit social, has acabat de cobrar tota la prestació, ets de fora o no tens càrregues familiars no te criden mai. Perque m'entenguis pots tenir una formació extraordinària, cursos de formació relacionats amb sa feina a realizar, experiencia però com que no reuneixes els requisits abans citats NO te criden mai. Tenim bons professionals que se'n van fora per això, però així va aquest país. Tampoc tenc cap carnet del PP com qualqun diu per aquí, no sé si això també es necesita. JAJJAJ

Valoración:0menosmas

Gavina.observadora
Hace más de 4 años

Esta bien que estos brigadistas del Ibanat ,les equiparen los sueldoas a los del govern balear, ya que se juegan la vida en cada incendio y sus sueldos son relativamente justitos,,, más bien bajos, por la labor tan encomiable que hacen.y los que son administrativos si no están contentos que se hagan peones especializados en incendios,,, y sepan lo que es efectivamente peligrosidad.

Valoración:-11menosmas

Foc
Hace más de 4 años

Ja tenim jaleo a l'Ibanat, ja tenim foc arreu...

Valoración:-5menosmas

Un altre bomber forestal
Hace más de 4 años

Voluntari, t'hauries d'empadronar a Mancor, Selva o Lloseta diven que dona molts de punts per a entrar a Ibanat, si te pots canviar el nom t'has de posar de cognom, Vicenç, Barceló, Coll, Morey. també puntua. Un carnet del PP sol anar be per a entrar a Ibanat, be hi va haver un temps que el padro a sa Pobla tambe servia a Marga?

Valoración:4menosmas

bomber forestal
Hace más de 4 años

Voluntari, a son ferriol fan un cicle formatiu de treballs forestals i conservacio del medi natural, ibanat cada any seleccionoa gent de reforč per a la campanya dincendis, a traves del soib. Selecciona els treballadors amb mes formacio i experiencia, sort!. Quan no hi ha foc, s' aprofita per realitzar exercicis fisics, practiques,rutes de vigilància i descansar, ja que quan hi ha foc podem arribar a estar fins a 27 hores seguides jugantnos la vida davant el foc, com va passar a andratx.

Valoración:9menosmas

adrina
Hace más de 4 años

Cuando los señores/as del aire acondicionado quieren ganar lo mismo que los que se juegan la vida, es que algo falla en esta sociedad.

Valoración:-13menosmas

voluntari
Hace más de 4 años

Jo lo que voldria saber es com han entrat a fer feina dins aquesta empresa pública de l'IBANAT!! A ses illes no fan cursos ni formació especialitzada per poder fer d'agent medioambiental, de treballador forestal, etc.. No hi ha cap oferta de feina d'aquest sector però per sa Península sí fan aquesta mena de formació. Estic indignat de veure que gent vol fer feina d'això però no hi ha gens d'informació ni saps a on has de demanar ni res. Estic apuntat al SOIB com a peó forestal, treballador forestal però mai m'han cridat!! Tot això és molt misterios.

Valoración:0menosmas

Azul
Hace más de 4 años

Marga¿por que no se lo preguntas a tu presidente?seguramente los peloteros que ocupan calienta sillas y cobran un buen paston te lo dicen,solo haces politica de ppartido,sabes aun existen por desgracia los exclavos y los explotadores.

Valoración:6menosmas

Marga
Hace más de 4 años

Vicens he parlat de l'equiparació per conveni que a tots ens correspon. Jo no estic contra dels treballadors d'incendis.

Valoración:22menosmas

vicens
Hace más de 4 años

Noltros poc solidaris? Fins FA una mesos el personal de campo Se jugaben se vida per 845 eur I ningu xarreba de ells No se qui es menos solidari Segur que tu marga Ets un Bon ejemple

Valoración:-8menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2