Caso Palma Arena

Un juzgado de Palma subasta el 25 de enero el «palacete» de Matas por impago

| Palma de Mallorca |

Valorar:
preload
Imagen de la fachada del palacete de Matas.

Imagen de la fachada del palacete de Matas.

07-11-2009 | Jaume Morey

Un juzgado de Palma ha señalado para el día 25 de enero la celebración de la subasta pública de las tres fincas -entre ellas el «palacete» en la capital balear- con las que el expresidente balear Jaume Matas garantizó un préstamo del Banco de Valencia para pagar su fianza penal por el caso Palma Arena.

El juzgado de primera instancia 10 de Palma ha fijado la subasta a las 10.00 horas de ese día, según ha informado hoy el Tribunal Superior de Justicia de Baleares en un comunicado.

La entidad bancaria presentó en mayo una demanda de ejecución hipotecaria contra los citados bienes del expresidente por impago de las cuotas del préstamo pactadas.

El juzgado requirió en su día el pago de la cantidad adeudada, sin obtener una respuesta positiva, por lo que en noviembre el Banco de Valencia pidió al juez que señalara una fecha para la subasta.

Esta entidad prestó a Matas 3 millones de euros, avalados con las tres hipotecas, para pagar la fianza de esta misma cantidad que dictó el juez instructor del caso, José Castro, contra el expresidente para evitar su ingreso en prisión. Recientemente, el juez Castro rebajó esta fianza a 2,5 millones de euros.

Entre las hipotecas que sirvieron de aval está la del piso que compro Matas en un palacete del casco antiguo de la capital balear, una vivienda de unos 400 metros cuadrados en la calle Sant Feliu que adquirió por 950.000 euros, cuando el valor estimado por la Agencia Tributaria era de casi 2,5 millones, y que posteriormente reformó.

Matas está imputado en varias de las 26 piezas en que está dividido el caso Palma Arena de supuesta corrupción durante la legislatura autonómica del PP 2003-2007.

Se investigan supuestos desvíos de fondos públicos de la construcción del velódromo de la capital balear, que costó más del doble de lo presupuestado, así como el incremento patrimonial que el exmandatario experimentó en ese periodo.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 12

.
Hace más de 8 años

provocatore ha salido ....

Valoración:-11menosmas

provocatore sociale altero
Hace más de 8 años

Conxa: el meu llibre VERD manuscrit "Crónicas mallorquinas de los amores pasajeros" és un document d'hemeroteca del que se deia en castellà LA DÉCADA PRODIGIOSA (1963-1973) novel-lada.Ara bé sense voler he inclòs succeïts d'anys posteriors com quand una separada va a anar a Ultima Hora, amb el seu germà, a insertar l'esquela mortuoria del seu ex home, que va sortir publicada.Només aquesta història ja donaria per un llibre perque el final es conegut a Palma...aquesta mateixa dona va acabant essent l'amant del seu ex home casat amb una altra senyora un poc major, però rica.El me va contar la meva advocada que em va separar (menys l'esquela que vaig viure d'aprop)i que ella també va acabar como jo, separada, i em va escurar ses butxaques. Em va ensenyar que en bon mallorquí quand un missèr telefona a l'altre part, per una separació, es demanen TÉ ORELLES ES TEU CLIENT...M'agradaria llegir el teu llibre.

Valoración:-7menosmas

.
Hace más de 8 años

Minutos musicales.

Valoración:-1menosmas

Conxa
Hace más de 8 años

Provocatore, jo també ja tenc publicat un llibre de la Palma que vaig conèixer.

Valoración:-38menosmas

provocatore sociale altero
Hace más de 8 años

La majoria de gent desconeix que a Mallorca les dones tenen un secret per fer perdre la voluntat del seu home i que només puguin fer l'amor amb elles o ella.A una película de Fernando Fernán Gómez,ambientada al temps de la Republica, on les jovenetes vestides de soldat fan l'amor amb les seves parelles disfrasades de femelles i amb els morros pintats, surt el mateix cas que es dóna a Mallorca.Quand vegis un home dominat per la seva dona ja sabràs de que parl. Jo sé el secret.

Valoración:-16menosmas

Inconforme
Hace más de 8 años

Provocatore, ahora sí me has hecho reír. Bueno, adiós que voy a ver si el juez Castro está montando en bicicleta para apludirlo

Valoración:-1menosmas

provocatore sociale altero
Hace más de 8 años

Mai us ha contat Provocatore que el criden per telèfon per donar consells i remeis. Em fan consultes de sexe, de problemes sentimentals, de negocis foradats i altres. És una de les meves habilitats desconegudes pel gran públic i aviso a les dones fadrines i casades que facin amagar el telèfon mòvil, al seu home o amant, perque ciculen i he vist ja massa dones, fent sexe, a la intimitat. A no ser que siguin exhibicionistes o fetitxistes, que també n'hi ha, casades o en parella, amb el consentiment del seu home.

Valoración:-13menosmas

Inconforme
Hace más de 8 años

Quiero ser acomplejado o socialista para que me llenen de votos positivos

Valoración:-27menosmas

provocatore sociale altero
Hace más de 8 años

MARIA:te vull recordar que no hi ha vint trenta quaranta o més anys lleigs o llejos. Es tracta de viure recordant que de fil prim és teixida la nostra vida i qui molt vol ben viure, de molt s'ha de riure.I recorda que qui no la corre de jove, la corre de vell. Amunt ànima forta, Maria, estimem les nostres arrels i la vida senzilla i quotidiana té sempre els seus encants.El diable, quand es vell com Provocatore, sap més per experiència que per consell...i recorda sempre aire, sol,aigua pura, all i llimona,poca feina al metge dóna.

Valoración:-6menosmas

do-re-mi
Hace más de 8 años

perdonàu, som nòu per aquí, i només em faltava,que en provocatore escrigui perfectament amb catala-mallorqui(per no fer enfadá a algú)..ara si, ara em trec el capell,au idó, no estudieu la nostra llengua, i així no faréu sombra mai a provocatore..

Valoración:-24menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 12