«No tengo ningún argumento para que Catalunya se quede en España»

| | Palma de Mallorca |

Valorar:
preload
Josep Lluís Carod-Rovira posó para este periódico minutos previos a la presentación de su libro, ‘La passió italiana’.

Josep Lluís Carod-Rovira posó para este periódico minutos previos a la presentación de su libro, ‘La passió italiana’.

M. À. Cañellas

No quería hablar de política. Pero a lo largo de la entrevista le resulta imposible no hacerlo. Hace año y medio que Josep Lluís Carod-Rovira (Cambrils, 1952) está desvinculado totalmente de Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). Se considera un ciudadano independiente que mira la política desde la distancia. Con prismáticos. En La passió italiana, su nuevo libro que presentó ayer en Can Alcover (Palma), hace referencia a un viaje personal del autor por la bota de Europa.

—¿Qué explica en ‘La passió italiana’?
—Es prosa memorialista, un cuaderno de libros, prosa lírica y retratos literarios. No es encasillable estrictamente en uno de los géneros clásicos, sino que es una mezcla de siete u ocho libros en uno solo.

—¿Coincide con aquello que pronunció Josep Solé i Barberà: «Los catalanes somos unos italianos frustrados»?
—No, pero sí que creo que los italianos son el pueblo más próximo que hay a los catalanes.

—¿Podría hacer una valoración del pacto entre CiU y ERC?
—No. Me sabe mal, pero no hablaré absolutamente nada de política. Lo lamento, ¿eh?

—¿Es casi un acto heroico presentar un libro en catalán hoy en día?
—Una cultura que tiene dificultades permenantemente, no sólo ausencia de apoyo público, sino trabas institucionales e impedimentos burocráticos... es una cultura que se quiere asfixiar.
—¿Cuánto daño ha hecho Wert?
—Wert es el ejemplo magnífico de lo que sería impensable en cualquier país europeo. Un ministro de Educación y Cultura que sea analfabeto de tres de las cuatro lenguas oficiales del estado español no pasa en ningún lugar. Tendría que aprender idiomas y ya entonces volver al ministerio.

—No hablaremos de política, pero sí de periodismo. ¿Qué le parece la portada que publica hoy (ayer para el lector) un medio nacional? ‘El Gobierno baraja destituir a Mas y suspender la autonomía de Catalunya’.
—(Risas). Es la repetición de la jugada, que se dice en fútbol, porque es lo que se planteó cuando el lehendakari Ibarretxe dijo lo mismo. Es un titular amenazante. Demuestra una vez más que el nacionalismo español acostumbra a hacer servir la fuerza antes que la inteligencia. Hasta ahora España ha sido incapaz de poner sobre la mesa ni un sólo argumento positivo, de atracción, para convencer a Catalunya de que lo mejor que puede pasar es quedarse. Lo único que han habido son amenazas, insultos, descalificaciones y guerra sucia. Nada más.

—¿Existe un argumento que pueda servir para que Catalunya se quiera quedar en España?
—No se me ocurre ninguno y mira que tengo imaginación, ¿eh?

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 6

vs
Hace más de 7 años

No comprare aquest llibre per fer-ne un obsequi de Nadal per coherencia, puix que el Sr. Carod no sembla respectar gaire el Bon Jesus, a Jerusalem. Si no te cap argument contra la secessio catalana, podria fer un tomb per Brussel.les i l'hi donaran. Tot i aixo, Bon Nadal, Sr. Carod, i molts d'anys!

Valoración:1menosmas

Torrepipes
Hace más de 7 años

Arguments per estar (Illes Balears ) dins Espanya: aportació del 13% del seu PIB. Aixó no passa a cap lloc del móm¡¡¡ els lànders alemanys només per llei aporten el 4%. Aixó és una estafa¡¡¡ Mallorquinets a seguir fent el joc als castellanistes que surten per aquí. Ni dos pams enfora poder veure.

Valoración:-5menosmas

Qué fa aquest presentant llibres a Palma
Hace más de 7 años

Idò serà vera que es fems de Catalunya el duien cap aquí.

Valoración:6menosmas

CABRIT I BASSA
Hace más de 7 años

AQUEST PORC TENDRIA QUE SER PERSONA NON GRATA A SES ILLES BALEARS !!!!!!!!!!!!!!!

Valoración:9menosmas

TARRAGONA FOREVER
Hace más de 7 años

Quina pena no tenir al delinquent aquest a un metre per poder-li escupir a tota la cara , has duit la ruina a catalunya i el conflicte social ..volem viure en pau amb els nostres germans espanyols !! VISCA CATALUNYA I ESPANYA !!!!

Valoración:5menosmas

piticlin piticlin
Hace más de 7 años

¿y no se puede independizar España de CataluÑa, por favor?

Valoración:8menosmas

KH
Hace más de 7 años

EL RESTO DE ESPAÑOLES TENEMOS MAS DE UN MOTIVO PARA Q ESTE LADRON Y ESTAFADOR ESTE ENTRE REJAS EN VEZ DE ESTAR LIBRE !!!. TODA ESTA PANDA DE LADDRONES DISFRAZADOS DE INDEPENDENTISTAS CATALANES DEBERIAN DE ESTAR EN LA CARCEL !!!!. ARTURO MENOS, LOS PUJOLES, LOS ROBIRUCHA ...ETC

Valoración:10menosmas

Josep
Hace más de 7 años

Independecia per les illes Balears...pero sense la madrastra mallorquina que ens ofega y menysprea...INDEPENDENCIA.

Valoración:-10menosmas

l'amo de son carabassa
Hace más de 7 años

Clareta no ho podia dir més clar.El Partit Popular, a través del govern espanyol, ha iniciat una ofensiva a tots els Països Catalans per fer possible allò que Franco no va aconseguir, que és el pla de substitució lingüística. És a dir, l'anorreament i la desaparició de la llengua catalana per tal que el seu lloc sigui ocupat per la llengua espanyola. Només cal mirar el lingüicidi que està practicant al País Valencià, a les Illes i a la Franja de Ponent i que passa, a més, per fer creure que català i valencià són idiomes diferents i que a la Franja no s'hi parla català sinó "aragonès oriental" o "xapurriau".

Algú pot pensar que el Partit Popular, en fer això, en saltar-se la normativa científica, demostra tenir molt poc sentit del ridícul, ja que queda com un ignorant. Però és pitjor que això. Tant de bo fos només una qüestió d'ignorància. La ignorància, si hi ha voluntat, pot ser transformada en coneixement. En aquest cas, per desgràcia i per damunt de tot, hi ha ideologia. Ideologia totalitària, ideologia franquista, ideologia lingüicida. En definitiva, ideologia nacionalista espanyola. I com que tenen pressa, molta pressa, perquè ben aviat les lleis espanyoles seran lletra morta a Catalunya, fins i tot prescindeixen de les sibil·lines maneres de Felip V -"que se consiga el efecto sin que se note el cuidado"- i opten per una ofensiva en tota regla que converteixi el projecte d'extermini de la llengua catalana en un fet consumat. I aquí és on coincideixen la ideologia i la ignorància del Partit Popular: la ideologia que els enfosqueix el cervell i la ignorància que els impedeix veure que no se'n sortiran.

Valoración:-7menosmas

putemoix
Hace más de 7 años

el mismo se a puesto el adjetivo memo realista lo que si me cuesta creer es que este señor haya habido gente que fuera a verle

Valoración:4menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 6