El Govern anuncia que abandonará el Institut Ramon Llull en 2013

Envía una nota con la noticia mientras Bauzá inaugura un acto de la entidad en Londres

| Palma |

Valorar:
preload

El Govern de José Ramon Bauzá dio ayer la campanada con un ambiguo comunicado enviado a las 19.35 horas de la tarde. Balears se va del Institut Ramon Llull (IRL). Esa es la razón por la que en el anteproyecto de Presupuestos para 2013, presentado por la mañana en el Parlament, no aparecía ninguna partida para dicho organismo. Curiosamente, este anuncio casi coincidió en el tiempo con la inauguración, por parte de Bauzá, ayer, en Londres con motivo de la World Travel Market, de la exposición de artistas baleares Isleart en la Gallerie Pall Mall, patrocinada por el IRL.

Si a primera hora de la tarde Antoni Vera, director adjunto del IRL, explicaba desde Londres que «aunque no hay partida seguimos en el consorcio» y que «todo depende de lo que suceda en las elecciones catalanas», en el comunicado oficial se anunciaba que para la proyección exterior de la cultura y la lengua catalanas, objetivo del IRL, «la Conselleria [de Cultura] ya dispone de la Direcció General de Cultura i Joventut, además del Consorci Institut d'Estudis Baleàrics, resultado de la fusión entre el Consorci per al Foment de la Llengua Catalana (Cofuc) y el Institut d'Estudis Baleàrics». Y se añadía que «por esta razón, y siguiendo los criterios de austeridad, no se ha incorporado ninguna partida presupuestaria destinada a la participación del Gover de les Illes Balears, a partir de enero, en el consorcio del Institut Ramon Llull». Este diario intentó ponerse en contacto con el conseller Rafael Bosch, que también se encontraba inaugurando Isleart en Londres, pero no fue posible. En la próxima junta de patronos del Llull, que será ya en 2013, Bauzá y el nuevo presidente catalán decidirán cómo se disuelve el consorcio.


Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 5

Bernat
Hace más de 7 años

Idó jo esper que sigui una histori emb punt i final, no necesitam integrarmós an aquestes "inicietives culturals"(vs)

Valoración:0menosmas

vs
Hace más de 7 años

Esperem que tornarem al Institut Ramon Llull quan la tempesta haja passada. Els catalans ens havien honorat en triar el nom del nostre Ramon Llull. Es mal de fer, pel Govern balear, de mantenir un lligam institucional amb una Catalunya en efervescència independentista, si aquest no és el camí emprat per les Illes. També s'ha de comprendre, emperò esper que serà només una parèntesi i tornarem a integrar-nos dins aquesta bella i eficaç iniciativa cultural.

Valoración:-1menosmas

Bernat Coll
Hace más de 7 años

(Margalida) Idó que fas aquí?, au partex emb sos teus amiguets catalans.

Valoración:-6menosmas

Doctors horroris causa
Hace más de 7 años

Llicenciatura en Filologia Hispànica( Castellà+ Català+Gallec+ Portugués= 5 anys). Llicenciat en Llengües Romàniques= 5 anys, Grau en Filologia Catalana 4 anys. Mestre= 4 anys. Doctor en Mallorqui-més-antic-que-el-Català: S´hi ha de néixer així.

Valoración:11menosmas

Mestre
Hace más de 7 años

Berni: No diguis més disbarats!.

Valoración:5menosmas

Sociología
Hace más de 7 años

Ésta gente no había oído nunca la palabera "adoctrinado", pero ahora que la saben les, "mola cantidubi" i no paran de escupirla.

Valoración:8menosmas

pistaxo
Hace más de 7 años

tots aquets catalans van fumats, viven d'ilusions i fantasies, arruiixxxx

Valoración:-1menosmas

Y
Hace más de 7 años

XX: Pareix que protegeixen els que volen exterminar el Català, malgrat no més eiguin quatre moixos. Jo també deixaré de llegir aquest diari, perque comprar-lo ja fa més d´un any que no ho faig.

Valoración:-2menosmas

VICTIMISMO NACIONALISTA CATALAN
Hace más de 7 años

NUEVO VÍDEO ELECTORAL UPyD se burla al estilo Monty Python del victimismo de independentistas.http://www.europapress.es/nacional/noticia-25-upyd-lanza-video-burlandose-estilo-monty-python-victimismo-frente-liberacion-cataluna-20121107134849.html .

Valoración:-3menosmas

margalida ramis boscana
Hace más de 7 años

soc mallorquina pero no estic gens ni mica d'acord en les opinions del senyor bauza,sobre els paisos catalans,em consta que molts de noltros mallorquins si que ens sentim part d'ells ,i per molts d'anys

Valoración:-7menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 5